Egyre több könyv és képregény kap filmes vagy sorozatos feldolgozást: főleg a szuperhősök uralják manapság a képernyőket, de a képregényirodalom nem csak a maszkos-köpenyes igazságosztókról szól. Van még tehát muníció a képregényekben, ezekből válogattunk.
*
1. Jonathan Hickman: Pax Romana
Hickman az egyik legjobb jelenleg is élő (és alkotó) képregényszerző, akinek a portfóliójából több munkát is ki lehetne emelni, kezdve az alternatív történelmi sci-fijével, a The Manhattan Projects-szel, egészen a nemrég indult okkult krimijéig, a The Black Monday Murdersig. A Pax Romana a karrierjének egy korai darabja, amelyben egy a Vatikán által a múltba visszaküldött hadsereg szent küldetését követhetjük nyomon. A képregény minisorozatként jelent meg, az egyes füzetekben pedig alkalmanként több évet ugortak előre a történetben, így azt inkább csak vázként felhasználva lehetne egy lebilincselően izgalmas sorozatot gyártani.
2. Kelly Sue DeConnick - Valentine De Landro: Bitch Planet
Egy feminista képregény, amiben a nem megfelelően viselkedő (kinéző, gondolkodó) nőket egy börtönbolygóra küldik átnevelésre - DeConnick már ezzel az ötlettel megvett kilóra azelőtt, hogy egyetlen képkockát is láttam volna a kész műből. A sorozat nemcsak egy izgalmas disztópikus világban játszódik, de ehhez fantasztikus karakterek és a jelen feminista kritikája párosul úgy, hogy a végeredmény egyszerűen lebilincselő. Bár DeConnick férjével (Matt Fraction) közös cége a Milkfed Criminal Masterminds már dolgozik utóbbi Sex Criminals című sorozatának televíziós adaptálásan, remélhetőleg nem állnak meg egyetlen képregénynél (és ha már itt tartunk, Fraction ODY-C című munkáját is szívesen látnánk a képernyőkön megelevenedni).
3. Neil Gaiman: The Sandman
Nem én vagyok az első, aki ezt felveti, és minden bizonnyal nem is az utolsó: Gaiman sorozata és a köré épített számtalan spin-off annyira összetett történetet (és univerzumot) alkot, hogy azt kár lenne elpazarolni. Persze lehetne belőle filmfranchise (ahogy az jelenleg tervbe van véve), de a történet mérete és összetettsége sokkal jobban illene az HBO műsorai közé, mint a mozikba, ahol sem a karakterekre, sem a történetre nem jut elég idő. Ráadásul a stúdiók és a producerek hajlamosak megfojtani a legígéretesebb filmeket is.