A Facebook már a múlté, ha nézettséget és ismeretséget akarunk, akkor az Instagram az, ahol néhány fotóval és megfelelő TAG-eléssel elérhetjük azt. Nemcsak magánszemélyek, de cégek is már ügyesen kiaknázták ezt tavaly. Ebben az évben pedig a reklámosok is rá fognak vetülni a fotós közösségi médiára, mert kötelező. Különben is a „top follower”-eket sokkal jobban lehet iránytani fotóinkkal, mint fácse posztokkal, egyszerűbb és kényelmesebb. Mindenben ma már van kamera szerencsére. A TAG-ekkel meg be tudunk bárkit lőni néhány perc alatt, a digitális káderezés legjobb eszköze az Instagram ezt senki nem tagadhatja 2016-ban.
Tartalom marketing és vizualitás
Meghökkentő módon tavaly karácsonykor a vásárlások zömét a hírlevelek és emailes marketing megoldások adták. Ugyan ez állítólag csak hirtelen fellángolás, viszont érdemes rá figyelni, ha nem fogyasztóként, hanem hirdetőként vagyunk érdekeltek a közösségi médiában. A tartalom marketing nevezetű (sokak számára kissé megfoghatatlan) megoldás is kötelező lesz, hiszen a reklámblokkolók miatt valahogy kénytelenek leszünk eladni az online felületeken a céges üzeneteket. Más néven ezt natív reklámnak is nevezik, a lényege nem tudjuk tartalmat vagy reklámot fogyasztunk. Erre a Facebookon már létezik megoldás, az Instant Article és társai, de ezekből egy halom klón lesz még az évben. Nem véletlen 2016-ban eladni bármit is az online felületeken csak megfelelő grafikus megjelenéssel lehet. Maguk a szöveges tartalmak is így a háttérbe kerülnek, így lehet a fogyasztót is könnyebben megnyerni. Egyszerű felületeket és vizuális üzenetekkel, rövid videókkal kell így bombázni folyamatosan a net vándorait, hogy vásároljanak.