Szűk egy év, és az Egyesült Államok elnököt választ. Miről árulkodnak a jelöltek tweetjei, milyen minták olvashatók ki közösségimédia-bejegyzésekből?
A Syracuse Egyetem kutatói tervezik, hogy a 2016-os amerikai elnökválasztásig összegyűjtik és elemzik az összes jelölt tweetjeit, és a bejegyzések alapján igyekeznek megállapítani, hogy mi várható.
A munkát közösségimédia-követő és -elemzőrendszer végzi. Mindegyik kutató a bejegyzések egy-egy speciális elemére – kampányüzenetek, jelölt-közönség interakció, technológiahasználat – összpontosít, azokból próbál általánosabb mintákat kimutatni.
Az egyik kutató, Jeff J. Hemsley szerint munkájuk az újságírókat és az elnökjelölteket is segíti: előre megtudhatják belőle, hogy milyen sztorikra, témákra reagálnak leginkább a szavazók.
Az elején politikusok Facebook- és Twitter-használatát tanulmányozzák. A Twitter felhasználóit politikailag érettebbnek, tudatosabbnak tartják: újságírók, aktivisták, egyetemi oktatók. A Facebook viszont szélesebb spektrumot, a „nagyközönséget” szólítja meg.
„Meg szeretnénk érteni, hogy a közösségi média mely változói lehetnek a végső választási győzelem mutatói” – nyilatkozta egy másik résztvevő, Jennifer Stromer-Galley.