Végre egy brüsszeli döntés, mely egy irányba mutat a magyar nemzeti érdekkel
A román-magyar gazdasági együttműködés egy újabb lendületet kap.
A Heineken Romania szerint az általuk gyártott Ciuc premium piaci helyzetére kifejezetten káros az Igazi Csíki Sör néven kapható termék, amit egy székelyföldi vállalkozó készít. A per egy ideje folyik, a Heineken szerint az erdélyi táblabíróságok nem képesek részrehajlás nélkül ítélni.
A Heineken Románia pert indított a Lixid Project Kft. ellen a csíki sör márkanév vélt eltulajdonításáért. A holland multinacionális cég 2003-tól rendelkezik a Csíkszerdában gyártott Ciuc premium (Csíki prémium) sörmárkával, melyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek. 2014 novemberében megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi Csíki Sör, mely számára a gyártó Lixid Project Kft. szerzett jogi védelmet. A Heineken Románia tavaly a szellemi tulajdon megsértése, szabálytalan konkurencia és tisztességtelen kereskedelmi tevékenység vádjával nyújtott be keresetet az Igazi Csíki Sört is előállító csíkszentsimoni sörgyár ellen.
A társaság szerint az új termék elnevezése nagyon hasonlít a csíkszeredai üzemében palackozott Ciuc premiumhoz. Amint a Krónika erdélyi napilap idézte hétfőn, internetes oldalán, a felperes a tavaly piacra dobott termék előállításának és forgalmazásának betiltását, a gyártósor és az áru elkobozását, továbbá - a kártérítés reményében - egy garanciaalap létrehozását kérte. A Hargita Megyei Törvényszék azonban decemberben elutasította a Heineken keresetét. A multinacionális cég fellebbezését a Marosvásárhelyi Táblabíróság tűzte napirendjére. A Heineken januárban a legfelsőbb bíróságon kérte a per áthelyezését, mert szerinte a marosvásárhelyi ítélőtábla nem képes biztosítani a részrehajlás-mentes ítélkezést és a méltányos pert.
A felperes az „úgynevezett Székelyföldön” (a román média és politikusok által gyakran használt kifejezés, mely tagadja a Székelyföld földrajzi egység létét) tevékenykedő helyi termelőként mutatja be a kifogásolt manufaktúrát működtető céget, és annak tulajdonosát, Lénárd Andrást. A társaság szerint a székelyföldi vállalkozó a médián keresztül nyomást gyakorolt a bíróságra. A felperes az erdélyi magyar sajtóban megjelent cikkek és az internetes oldalakon ezekhez fűzött kommentárok román fordítását is csatolta a keresetéhez. Azt állítja: a témában közölt cikkek egységes tartalomról, valamint a Heinekennel szembeni nyilvánvaló kritikus hangvételről árulkodnak. A legfelsőbb bíróság január 30-án mérlegeli, hogy áthelyezze-e a pert a marosvásárhelyiről egy másik táblabíróságra.