Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A Kreatív Online beszámol arról: egységbe tömörültek a nagy amerikai kiadók, amire a Facebook októbertől felhúz egy kísérleti fizetős falat (paywallt).
A Kreatív Online arról számol be: néhány napja közel 2000 amerikai kiadó – köztük a The New York Times, a Wall Street Journal és a Washington Post – szövetségbe tömörült The News Media Alliance néven. A szövetség lobbizni kezdett az amerikai Kongresszusnál azért, hogy felmentést kapjanak a trösztellenes szabályozás alól, és egyesült erővel tárgyalhassanak a Facebookkal és a Google-lel.
A Facebook kedden bejelentette: engednek a médiatulajdonosoknak, és októbertől megadják a lehetőséget, hogy paywall ereszkedjen a platformon számos cikk elé. Az októbertől tesztelendő új funkció 10 ingyen elolvasott cikk után irányítaná át a felhasználókat a médiacégek oldalaira, hogy fizessenek elő – írja a Kreatív Online.
David Chavern, The News Media Alliance (NMA) vezetője szerint az a cél, hogy olyan közös üzleti modelleket találjanak a forgalom és elérés egyre nagyobb részét ellenőrző platformokkal (Google, Facebook), amelyek hosszú távon fenntarthatóvá teszik a helyi újságírást.