Nem volt tudatos részemről, hogy kétszer is ilyen diszfunkcionális családot mutassak be, egyszerűen így alakult. Az viszont biztos, hogy szeretek ilyen embereket filmezni, megismerni. A Nővérhez, mivel a főszereplő egy gyerek, kellett egy családi háttér, de nem akartam abba a hagyományos klisébe belemenni, hogy a szülők felfedezik, a fiuk tolvajnak állt, nem akartam ilyen jelenetet. Ezért is fogalmazódott meg bennem az az ötlet, hogy inkább egy testvér legyen vele, aki nem csupán hogy tudja, hogy a fiú lop, hanem ráadásul egy idő után partnere is lesz ebben. Simon figurájából kiindulva alakult ki végül az egész konstrukció a filmben, de tény, hogy szeretem a kicsit másképp, periférián élő embereket. Nem szeretem azt, ami normalizált, nem szeretem a címkéket. A következő munkámmal kapcsolatban még sok-sok kérdőjel van, apránként kezd kialakulni a fejemben a kép. Berlin óta rengeteget utaztam és utazom a Nővér forgalmazása, megjelenése miatt. Nem volt eddig időm, hogy sokat gondolkozzak a következő projekten, ez most kezd lassan kialakulni. Annyi biztos, hogy megint csak kicsit másképp élő emberekről lesz szó – de hogy ez egy család lesz-e, azt még nem tudom.
A Berlinalén ugyancsak Ezüst Medvével jutalmazták Fliegauf Bence szintén komoly társadalmi problémákkal foglalkozó, Csak a szél című filmjét. Látta esetleg ezt a drámát?
Sajnos nem láttam. Amikor egy fesztiválon bemutatónk van, akörül annyi munka képződik, hogy egyszerűen nincs is időnk körbenézni, viszont nagyon sok jót hallottam erről a filmről, egyértelműen pozitív volt a visszhangja Berlinben.