Márki-Zay Péter: Semmi értelme a Budapest–Belgrád vasútvonalnak

2021. november 28. 11:02
Ennek a vasútvonalnak jelenlegi formájában semmilyen értelme nincs – mondta a Budapest–Belgrád vasútvonalról az ATV híradójának Márki-Zay Péter.

„Én úgy gondolom, hogy még abban az esetben is, hogy ha a jelenlegi szerződésben olyan kötelezettséget vállalt Orbán, amelyet a következő kormány nem tud felülírni, nem tud fölmondani, akkor is újra lehet tárgyalni egy ilyen szerződésnek a feltételeit” – mondta Márki-Zay Péter, aki szerint biztosan újra kellene tárgyalni a beruházáshoz kapcsolódó megállapodásokat. 

A miniszterelnök-jelölt szerint a pontos szerződési feltételek egyelőre nem ismertek, a bíróság pedig pénteken döntött arról, hogy nyilvánosságra kell hozni a fejlesztésre vonatkozó szerződéseket. A döntés ellen a kormány valószínűleg fellebbezni fog a Kúrián.

A beruházásra újabb ellenzéki össztűz zúdult, Fekete-Győr András Aba Sámuel királlyal példálózott, amikor az Investigate Europe nevű újságíró-szervezetre hivatkozva írta meg Facebookján, hogy körülbelül 979 évbe telhet, mire megtérül a beruházás.

A magyar határtól 183 kilométerre van Szerbia fővárosa. A Belgrád–Ópazova (Stara Pazova) közti 34 és fél kilométeres szakaszt és az Újvidék–Szabadka közti 108 kilométereóes részt a China Communications Construction Company/China Railway International cég építi meg. Az Ópazova és Újvidék közti, körülbelül negyven kilométeres szakaszra pedig az orosz vasút (RZD) leánycégének, az RZD Internationalnak van építési jogosultsága. 

Fotó: MTI/Rosta Tibor

 

***

Ez minden, csak nem ellenzékváltás és jobboldaliság – összeomlóban a Márki-Zay-jelenség
A Mandiner Reakcióval hétről hétre igyekszünk elmagyarázni fontos (itthoni és külföldi) közéleti ügyeket közérthetően és lényegre törően. Célunk, hogy néhány percben vázoljunk a Mandiner felületein egyébként bővebben és alaposan is kifejtett, bemutatott témákat. Az első rész a baloldali előválasztást megnyerő Márki-Zay Péter állítólagos jobboldaliságáról, kereszténységéről, illetve arról szól, hogy bár egyesek azt mondják róla, mégsem váltotta le az ellenzéket.

Összesen 275 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ha azt mondja, akkor biztosak lehetünk benne, hogy van, csak az amerikaiak nem akarják.

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2021. november 28. 16:35

Szeretnék hallani valami olyasmi dologról, amit megcsinálni és nem
blokkolni szeretnének.

MZP görcsösen mást akar mondani, mint amit a kormány tesz. Viszont, egy értelmes projekttel szemben ágálni a lehető legrosszabb beállítottság. MZP egy nagyzási hóbortben szenvedő kis felfújt hólyag.

Egy kicsit közelebb hozza Kínát Európához.

Néhány éve hat órán keresztül tartott az út csak Újvidékig (a Monarchiában megépült síneken).

Rotterdami kikötő (Hollandia) ... A Rotterdami kikötő Európa legnagyobb forgalmú kikötője, amely 2004-ig a világ legnagyobbja is volt, de mára Sanghaj és ...


Rotterdam Hollandia második legnagyobb városa. Itt található Európa legnagyobb (és sokáig a világ legnagyobb teherforgalmát lebonyolító) kikötője.

Kapu a világra: így lett Rotterdam az EU által Európa — Európa legnagyobb kikötőjének területe 2000 hektárral nőtt legutóbb, ... A holland kormány előrejelzése szerint hosszú távon a gazdasági ...

A világ legnagyobb teherkikötői
Az európai győztes, a hollandiai Rotterdam kikötője szorosan az élmezőny nyomában, a lista ...

A kínai árukat ma Amszterdamban rakják ki és ott fizetnek vámot. Ha megépül a vasút, akkor itt fog belépni az EU- ba a kínai áru.

Meséljem tovább, miért vagytok a magyarok érdekei ellen, vagy rájössz magadtól?

Ha az egyik fél ragaszkodik a titkosításhoz, akkor azt be kell tartani. A titkosítás egyik oka lehet az, ha a kínaiak mással is kötnek ilyen üzletet, de ott nem akarják felfedni, a velünk kötött szerződés részleteit. Ne legyen mások számára hivatkozási alap.

Európát körbehajózni többe kerül, mint mondjuk Bajorországba Pireuszból vasúton szállítani. És jobban szennyezi a légkört.

S mondja valaki, hogy MZP nem a magyar paraszt, gyári melós érdekeit képviseli? Szálasi óta nem volt ilyen nemzetben gondolkodó politikusa a hazának......

Kedves Péter!

Már hozzászokhattál volna, hogy az emberek nem ismerik fel a saját érdekeiket. Siralmas százezrek szellemi színvonala.

Jó. Rotterdam. A lényeg szempontjából mellékes.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés