Beindult Gyurcsány köre: milliókkal hirdetik az ellenzéki média cikkeit a Facebookon

2021. április 26. 7:00
A Telex, a HVG, a 444, a 24.hu, a Magyar Hang és a Válasz Online anyagait is propagálja Dessewffy Tibor észtországi cége. A választások közeledtével bővül a volt miniszterelnök befolyásolási portfóliója, a háttérben feltűnik Ficsor Ádám, Szigetvári Viktor és Bajnai Gordon is.

2 783 533 forint

– április 15. és 24. között, azaz indulása óta ennyit költött Facebook-hirdetésekre az Erősítő nevű új portál. Az ellenzéki üzeneteket közvetítő internetes felület új modellt alkalmaz: nem készít saját tartalmat, vállaltan mások cikkeit, anyagait dolgozza fel, majd hirdeti meg a közösségi médiában. A jelek szerint nem kevés pénzzel.

Az elképzelés lényege az egyébként impresszum nélküli felületen olvasható bemutatkozás szerint a következő: „Ha neked, mint olvasónak, szívügyed egy társadalmi, közéleti, kulturális téma, de nem tudod, hogyan hívhatnád fel sokkal több ember figyelmét rá, akkor jó helyen jársz, az Erősítő tud neked segíteni a hangosításban.”

Ellenzéki propagandafelület

Ez így afféle társadalmi felelősségvállalást „erősítő” tevékenységnek is tűnhet, ám valójában nem erről van szó. Az Erősítőn, illetve annak Facebook-oldalán

kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívába illeszkedő cikkek propagálása zajlik.

Jelenleg „30 független hírforrást” követnek, és tervezik továbbiak bevonását.

Íme a szemlézett lapok (nem teljes) listája: 24, Telex, HVG, 444, Magyar Hang, Válasz Online, Szeretlek Magyarország, Átlátszó, G7, Qubit, Direkt36, Media1, Mérce, Mfor, Szabad Pécs, KecsUP, Debreciner, Veszpresszó.

Észtországi hátország és óbaloldal

Adódik a kérdés: ki állja a cechet? Ez nem derül ki a tájékoztatóból, amelyben a hosszútávú működés kapcsán közösségi támogatást emlegetnek. Ugyanakkor azt is írják, igyekeznek az „oldal elindításához és fenntartásához egyéb forrásokat is bevonni”.

A minden jel szerint a balliberális média politikai üzeneteinek terjesztését felvállaló online felület adatkezelője egy Észtországban, Tallinban bejegyzett cég, az Amplify App OÜ, amelyet pontosan ugyanarra a címre jegyeztek be tavaly decemberben, mint a többszázmilliós forgalmat bonyolító, DatAdat OÜ nevű vállalkozást. Az Amplify (magyarul: erősítő)

képviselője Dessewfy Tibor, aki a DatAdat tulajdonosi körében is feltűnik.

Dessewffy egyébként szociológus, az Átlátszó korábbi meghatározása szerint a „Gyurcsány-Bajnai korszak emblematikus agytrösztje”, a Demos egykori vezetője, de őt találjuk az ELTE Digitális Szociológia Kutatóközpontjának az élén is.

Mindebből az következik, hogy Gyurcsány Ferenc és köre rákapcsolt a kampányra. A Magyar Nemzet összeállítása nyomán korábban beszámoltunk arról, hogy óriási választói adatbázist építenek a volt kormányfőhöz és utódjához, Bajnai Gordonhoz köthető hazai és külföldi vállalkozások, a csatasorba állított cégek közül a legfontosabb az azonos nevű észtországi cég magyarországi leányvállalata, a DatAdat Professional Kft. amelynek ügyvezetője Ficsor Ádám korábbi polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter. Emellett felelős pozícióban van Szigetvári Viktor korábbi államtitkár, MSZP-s kommunikációs stratéga, illetve tulajdonos részben maga Bajnai. Ficsor, Szigetvári és Dessewffy személyében közös, hogy a 2010 előtti balliberális politikai elit tagjai, és mindhárman a korábbi kormányfő közvetlen tanácsadói, munkatársi, bizalmi köréhez sorolhatók.

Dessewffy Tibor, a Demos Magyarország Alapítvány elnöke előadást tart a szervezet 2009-es rendezvényén (MTI/Földi Imre)

Adatvédelmi aggályok

A DatAdat számos baloldali kezdeményezés adatkezelőjeként szerepel. A Magyar Nemzet szerint például a DK-hoz köthető, részben a párt internetes hirdetéseiből működő Nyugati fény nevű hírportállal összefüggésbe hozható, de a céggel kapcsolatban áll a másik ellenzéki propagandaoldal, az Ezalényeg.hu is.

Az Ezalényegről már megírtuk, hogy a portál felelős kiadója a budapesti Dohány utcában bejegyzett Oraculum 2020 Kft. A cég tulajdonosa és ügyvezetője Páva Zoltán, aki a volt MSZP-s komlói polgármester és országgyűlési képviselő, idősebb Páva Zoltán fia. A Páva családdal a Gyurcsány–Bajnai-kormányok igen bőkezűek voltak. Ifjabb Páva Zoltán 2008 és 2010 között a Miniszterelnöki Hivatal tanácsadója volt. Egyik cége, a Medich-Technik Bt. csaknem 5 millió forintot kapott szaktanácsadói tevékenységéért 2008-ban. Páva egyébként ügyvezetője annak a tavaly októberben alapított cégnek (Eagle Eye-Marketing Kft.), amelynek a DK parlamenti képviselőcsoportja mintegy 43 millió forintot fizetett ki közösségi médiás tanácsadásra. Az Ezalényeg a közösségi médiában is nagyon aktív, az oldal létrejötte óta (a helyi aloldalak költéseit nem számítva) 78 millió forintot költött a Facebookon, csak az elmúlt héten 9,3 milliót.

Szintén

a DatAdat volt az adatkezelője a DK mára szinte letagadott, a kínai vakcinák ellen meghirdetett petíciójának is,

amelyet lapunknak nyilatkozva Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke aggályosnak nevezett.

Észtországban egyébként több céget is visz már a Gyurcsány-kör, az egyik legérdekesebb talán a Szigetvári által alapított, még tavaly januárban bejegyzett Datapraxis lehet. A cégben megjelent a Soros-hálózat egy régi kulcsszereplője is: Paul Hilder, aki az ezredfordulón társalapítója volt a Soros-pénzből felhúzott, a spekuláns által terjesztett Nyílt Társadalom-elképzelésre utaló Opendemocracy.net elnevezésű internetes felületnek, ezt követően pedig négy évet dolgozott kampányigazgatóként a szintén a milliárdoshoz köthető Avaaz.org nevű platformnál, amely 2018-ban a magyar választáson tömeges, célzott internetes hirdetésekkel támogatta az ellenzéket.

Dessewfy és a mesterséges intelligencia?

A Datapraxis honlapja szerint a cég célja elsősorban adatgyűjtéssel, „választói törzsek” meghatározásával, üzenetek tesztelésével, kutatásokkal, végül pedig a választók célzott megszólításával segítsék az ügyfeleiket. Dessewfy Tibor emellett egy Webpredict nevű céget is bejegyeztetett még tavaly, amely éppen munkatársakat toboroz. Egy Webpredict nevű honlap szerint mesterséges intelligencia segítségével segít megkeresni a „valódi értelmet az információs káoszban”.

Vagyis a Gyurcsány-kör meghatározó befolyást szerzett az ellenzéki kommunikációs csatornák felett,

a legújabb vállalkozásával pedig a jövő évi parlamenti választás közeledtével az ellenzéki, magukat függetlennek mondó médiumokat is bevonja a műveletbe.

nyitókép: Gyurcsány Ferenc és felesége, Dobrev Klára, valamint Dessewffy Tibor 

Összesen 266 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Helyes, adott esetben minden név és cím fontos lehet.
Csak, mert ez a Soros-társaság, Dessewfy Tibortól Paul Hilderig, a gazemberek uralmát építi, és az ilyenekkel e szerint kell bánni, amikor kell bánni.

Igen, de van egy különbség, nem lényegtelen.
A Megafon, Kocsis és Varga nem a Soros-gazemberek uralmát építik, ellentétben a 24, Telex, HVG, 444, Magyar Hang, Válasz Online, Szeretlek Magyarország, Átlátszó, G7, Qubit, Direkt36, Media1, Mérce, Mfor, Szabad Pécs, KecsUP, Debreciner, Veszpresszó nevű magyargyűlölőkkel.
Ezek - százéves ügynökmunkát folytatva - Magyarország ellen dolgoznak, Magyarországon, a magyarok infrastruktúráját használva.
Ami elméletileg nonszensz, ám a valóságban nagyon is nem nonszensz, de létező, romboló.

Vszg. azért, mert ha kitennék őket, bevonulna a NATO, képletesen.

A magyar népnek kéne a különbséget a kormányzás eredményében érzékelni és tudni, h. EZ SZÁMÍT.

Az emberek tudat és lelki állapotában a 45 év idegen megszállás alatt NEM maradt következmények nélkül. Itt a vallástalanok tekintélyes része útálja a vallásosokat, a nincstelenek azokat, akik vitték valamire, a gazdagok azokat, akik a nekik kedvező kormány helyett az újabb, eredményesebbet támogatják, amelyik viszont már NEM csak nekik kedvez.

Nem olvastam el a hozzászólásokat. Általában tisztelet annak a néhány konzervatív gondolkodónak, aki a normalitást , az ország, a nemzet érdekeit képviseli. A DK-s ketrecharcosok nem érdemelnek figyelmet.

Az ellenzéki értelmiségiek viszont igen. Miért is? Az egyébként józan felhördülések ellenére egybeforrasztották a zsidó értelmiség jelentős részét a nácikkal, összegyúrtak egy, a választásokon eséllyel induló koalíciót.

S a kampányt nem ma kezdték, ez folyik egyre keményebben és eredményesebben a Fidesz, a kormány, a józan többség szemei előtt.

Szegényes lenne az a média lista, ami a kormány, a Fidesz hátországát venné számba. Számszerűen és tartalmilag is. A Karc FM-et mikor zárják be?

A jelzett összeg semmi, de ez a szám nem fog itt befagyni. Kovács Kázmér lakatos, a 90-es rendszerváltás - tulajdonosváltás - egyik nagy nyertese is azon gondolkodik, hogy milyen, a kormányt támogató média alapítványokat, formációkat hozzon létre Franciaországban. ......

Egy japán mondás szerint, junin toiro- "tíz ember, tíz szín", az ellenzék jobban halad az eltérő színek egy választási célra történő összpontosításában.

Márpedig ha győznek, vége a nemzetnek, vége az országnak, a családoknak, a vallásnak.

242 milliárd akkori dollár tűnt el Magyarországról, nyomtalanul 1980-2010 között.
Kilencezermilliárd Ft-tal nőtt meg a Magyar Állam tulajdonértéke 2010-2020 között.

Neked kellemetlen, ha felhívják a figyelmedet, a hazai, Rákosi óta jogfolytonos baloldal és liberálissá átvedlett részei mindig külföldi segítőkkel dolgoztak, szemben a Fidesszel, amely az SZDSZ-szel történt szakítás óta mindig ellenszélben, csupán a választókra támaszkodva érte el azt, amit elért.

Segítek, hogy jobban szerepelhess. Válassz ki két márciusi napot 2020-ból és 2021-ből, akkor akár 30-szoros növekedést is ki tudsz mutatni. Ütős adat lesz, csak éppen nem jó semmire.

A fertőzések, halálozások száma időben hullámzik, ezért lehet önkényes csoportosításokkal érvelni. Ezért érdemes hosszabb időszakokat összehasonlítani. Én például szívesebben venném alapul a 2015-ös évet, amikor 131000 felett volt a halálozások száma, mint a 2019-est, amikor 125700 volt. És miért ne tehetném, hiszen sem 2015-ben, sem 2019-ben nem volt covid.

Javítok egy mondatot:

"A fertőzések, halálozások száma időben hullámzik, ezért lehet önkényes csoportosításokkal érvelni."

Helyette:

A fertőzések, halálozások száma időben hullámzik, ezért NEM lehet önkényes csoportosításokkal érvelni.

Gyurcsányék egyetlen gondolata az O1G. Mást nem igen mondanak, mert szurkolóikat erre idomították, és ha most elkezdenének észérvekkel előállni, akkor azt a tábor puhulásnak, megalkuvásnak nézné.

2018-ban Simicska aranyköpését közösség képző jelszóvá emelték - ez Jakab mondása - mert ez növelte a harci kedvet. Ezért nem mertek járvány ügyben sem a semlegesség pártjára állni, mondva, hogy ez a kormány gondja, és felelőssége. Ezért kell börtönnel fenyegetőzni. A magasra emelt lécet tartani kell, de az alatta lévő mélységet nem tudják értelmes mondanivalóval kitölteni. Az egészet csak a gyűlölet tartja fenn.

Mit államosítottak? A külföldieknek bagóért, garantált nyereség ígéretével eladott stratégiai javak visszavásárlására gondolsz?

Az ellenzék, ha már ezt nézzük, a külföldről fizetett NGO-kon keresztül folytat propagandát azzal, hogy számukra ők adják az igazolást, a hivatkozási alapot. Nem véletlenül tiltakoznak az ellen, hogy ezek a szervezetek hozzák nyilvánosságra, honnan kapnak anyagi támogatást. Azt persze nem szeretik, ha hasonló méretekben kapnak választ. Ilyenkor kétségbe vonják, hogy a megtámadott kormány saját politikáját védve kifejtse a magáét, ami nyilván ugyanúgy pénzbe kerül.

Hát, az a baj, hogy bár alakítgatni lehetséges, de ez nem tűrés kérdése, ezek benne vannak a Lisszaboni szerződésekben.
Akkor szűnnek meg, ha
kilépünk, vagy ha
az EU új szerződést ír

G. Soros alapítványi és NGO-ügynökei, "civiljei és a teljes CNN-es "média" pontosan 72-szeresét költi propagandára, - 27 milliárd dollár/év!!! - mint az Orbán-kormány kommunikációra

A 40 000 milliárd: a Soros-i spekuláns-kamat "eredménye".
Így működik a sémi kamatpolitika.
Több, mmint 2000 éve.
Csak ezt Magyarországon a BAL-LIB Fekete János, Surányi, Simor, Bokros, LengyelLászlós SZAKÉRTŐI valahogy képtelenek felfogni...

A magánnyugdíj pénztárnak már az elnevezése is hazugság volt. A magán, mint jelző, önkéntes, magán kezdeményezésre utal. Itt viszont a belépés korhoz kötve kötelező volt. Az állami nyugdíjkasszából átirányítottak - elloptak - egy részt a magánpénztárak javára, akik ezen jól kerestek, miközben a teljes nyugdíjfizetési kötelezettség az államnál maradt. Ez 400 milliárdos hiányt jelentett, amit a felosztó-kirovó rendszer egyensúlya érdekében a befizetések hiánya miatt a költségvetésből kellett pótolni. A manyupból való kilépés lehetőségének megteremtésével - mert aki akart, az maradhatott - a pénz, már amit a magánpénztárak nem éltek fel, visszakerült az állami nyugdíjalapba.

A többi, ami írtál elég nyögvenyelős, nem hiszem, hogy foglalkozni kéne vele.

Leírtam neki én is, hátha felfogja.

Facebookon a Dobrev és Jobbik jön szembe, Youtube-on ezalenyeg és elvtársai.

Igaz, egyiket sem követem.

Itt a tavasz. Tüzelnek a DK-sok.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés