LMP szerint a kormány szakmai koncepció nélkül reformálná meg a közösségi közlekedést

2020. augusztus 23. 14:42
Keresztes László Lóránt azt mondta, egységesíteni kell a közösségi közlekedés rendszerét, az indokolatlan párhuzamosságokat pedig meg kell szüntetni.

Az LMP szerint a kormány szakmai koncepció nélkül készül megreformálni a közösségi közlekedést, ezért az biztosan nem jár majd sikerrel – mondta a párt frakcióvezetője vasárnap, a Facebookon online közvetített sajtótájékoztatón.

Keresztes László Lóránt hangsúlyozta, az ágazat nehéz helyzetben van, az állam ugyanis gyakorlatilag kivonul a helyi közösségi közlekedés finanszírozásából, ami további problémákat jelenthet a koronavírus-járvánnyal küzdő településeknek. Erre utal, hogy a kabinet 34 vasúti mellékvonalon gyakorlatilag lenullázta a személyi közlekedést – tette hozzá. Az LMP szerint alapvető változásokra van szükség, az önkormányzatok részvételével működő közlekedési szövetségeket kell felállítani a szolgáltatás színvonalának javítása érdekében – mondta. Keresztes László Lóránt megjegyezte, valóban egységesíteni kell a közösségi közlekedés rendszerét, az indokolatlan párhuzamosságokat pedig meg kell szüntetni. A reformok sikerességéhez közös, integrált és ütemezett menetrend, „tarifaközösség”, valamint az ágazatban dolgozók nagyobb anyagi megbecsülése kell – húzta alá.

Demeter Márta, a párt frakcióvezető-helyettese úgy fogalmazott, a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása helyett azokat a vonalakat kellene modernizálni, amelyeket az emberek „valóban használnak”. Hangsúlyozta, továbbra is választ várnak arra, hogy az elmúlt 10 évben összesen mennyi késés történt a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon, illetve eddig mekkora összeget fordítottak ennek a jelenleg is problémás szakasznak a felújítására.

(MTI)

 

Összesen 28 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

,,

Budapest, 2019. október 30. - A KISS emeletes motorvonatok forgalomba állásával új korszak nyílik a személyszállításban 2020 februárjától a legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonalakon. A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrendszerűség biztosítása és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében a MÁV Zrt. jövőre mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át, hogy a 100a vonal kritikus szakaszainak állapotán javítson.

A Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti szakaszon jelenleg 40-60 km/h-ás sebességkorlátozás van érvényben. Várhatóan 2020 áprilisában megkezdődhet a pályaszakasz felújítása. A munkálatok keretében megtörténik a vágányok felújítása - többek között az ágyazat, a felépítmény, a váltók cseréje -, szükség szerint a biztosítóberendezés és a felsővezeték javítása. A munkálatok a tervek szerint várhatóan hat hónapot vesznek igénybe, ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat a 80km/h-ás sebesség a szakaszon.

A Kőbánya-Kispest és Cegléd-Szolnok közötti szakaszon szükség szerint további felújítást és karbantartást végez a MÁV a menetrend szerinti közlekedés javítása érdekében.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság,,
https://www.mavcsoport.hu/mav-..

Most nem kell hinni az LMP-snek . Egyébként ,amit mnnd, azt csinálja a kormány. Vitézy zsebre teszi ezt a sok semmittevő, szólamokat hangoztató locsogót.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés