A szaktárca az utolsó pillanatban is próbált megállapodni a fővárossal, de az sokallotta a minisztérium ajánlatát”
Karácsonyék azonban nem léptek időben, s mint a Draskovics Tibor, a Gyurcsány-kormány pénzügyminisztere, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) igazgatósági elnöke és Walter Katalin, a társaság vezérigazgatója által jegyzett, az Index birtokába került BKK-s belső levelezésből kiderült: a 2020 óta változatlan, tehát az inflációt sem követő, évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt. Ezt a közszolgáltatások fenntartásáért kérte az állam a 2022-es év elszámolásához, figyelembe véve az üzemeltetési költségek növekedését. Karácsonyék azonban sokallották a tárca ajánlatát, a határidőig nem fogadták el, így december 31-én a vonatkozó szerződések lejártak. A fővárosi önkormányzat pedig ezzel elveszítette a jogát a hév és az agglomerációs Volánbusz-járatok menetrendjének alakítására, s megszűnt a közös Budapest-bérlet jogi alapja is.