Rendszerváltás előtt a tömegközlekedés

2024. január 11. 08:29

A Budapest-bérlet február végéig marad érvényben, az, hogy utána milyen változások érintik a fővárosi tömegközlekedést, egyelőre bizonytalan, miután a városvezetés bojkottálta a megállapodást a kormánnyal. Lázár János újabb ajánlatot tett Budapestnek, országos szinten pedig örömteli változásokat jelentett be.

2024. január 11. 08:29
Budapest,,Hungary,-,August,7th,,2021,-,Tram,On,Liberty

Nagy Gábor és Kacsoh Dániel írása a Mandiner hetilapban.

Talán sosem kezdett olyan sok magyarázkodással évet főpolgármester, mint Karácsony Gergely idén. Sokakat meglepetésként ért szenteste előtt pár nappal a sajtóban megjelent értesülés, miszerint megszűnhet a héven, a vonatokon és a Volán-buszokon használható Budapest-bérlet. Holott december elején tudni lehetett, hogy az utóbbi harminc év legnagyobb tarifareformjára készül a kormány, s a kedvezményrendszer változása érinteni fogja a főváros közigazgatási határán belül is közlekedő állami közszolgáltatókat, a Volánbuszt és a MÁV-HÉV-et. Az pedig már jóval korábban egyértelmű volt, hogy december 31-én lejár az a szerződés, ami egy korábbi megállapodás nyomán szabályozza ezt a területet, rendezi a feleket érintő költségeket.

A szaktárca az utolsó pillanatban is próbált megállapodni a fővárossal, de az sokallotta a minisztérium ajánlatát”

Karácsonyék azonban nem léptek időben, s mint a Draskovics Tibor, a Gyurcsány-kormány pénzügyminisztere, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) igazgatósági elnöke és Walter Katalin, a társaság vezérigazgatója által jegyzett, az Index birtokába került BKK-s belső levelezésből kiderült: a 2020 óta változatlan, tehát az inflációt sem követő, évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt. Ezt a közszolgáltatások fenntartásáért kérte az állam a 2022-es év elszámolásához, figyelembe véve az üzemeltetési költségek növekedését. Karácsonyék azonban sokallották a tárca ajánlatát, a határidőig nem fogadták el, így december 31-én a vonatkozó szerződések lejártak. A fővárosi önkormányzat pedig ezzel elveszítette a jogát a hév és az agglomerációs Volánbusz-járatok menetrendjének alakítására, s megszűnt a közös Budapest-bérlet jogi alapja is.

Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Osztap_Bender
2024. január 13. 13:06 Szerkesztve
Hatalmi szervezeteink képességét, tehetetlenségét, folyamatos tódítását (hazudozását) jól mutatja a nagy hanggal, január elsejére beharangozott, gondolom "lölő féle" szelektív hulladék visszaváltó rendszer (nem) indulása. Az ugye mindenki előtt világos volt (rajtuk kívül), hogy bizony ebből semmi sem lesz. Az persze majd csak az indulás után kerül terítékre, hogyan és miben fogjuk visszahordani lapítás nélkül a curva palackokat? No, meg az is, mennyi időbe telik a baszakodás az automatáknál, ha egyátalán működni fognak? Ezek alapján megjósolható, hogy nem rendszerváltás, hanem összeomlás várható a tömegközlekedésben. Nem elég a budapesti hibbant főpolgármajom, itt a vásárhelyi akarnok, főbunkó is. Indul a "most mutasd meg" nevezetű, az utasok bránerét csalánnal verők mutatványa. Azok pedig majd megkapják dupla áron, azt amit a ló himbál. Jó reggelt, jó mulatást elvtársak!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!