Szijjártó Péter elárulta, kulcskérdésről egyeztetett telefonon Orbán Viktor Putyinnal
A magyar külügyminiszter tárgyalt Alekszej Lihacsovval és Alekszandr Novakkal is.
Kínán kívül egyedül hazánkban van jelen mindhárom német prémium autómárka – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.
Az utóbbi időben egyes szereplők egyfajta zsarolásnak próbálják alávetni a Magyarországon beruházó vállalatokat, de a tények jól mutatják, hogy nem sikerült politikai alapon megingatni a német beruházói bizalmat – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Budapesten.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a német tulajdonosi hátterű Kirchhoff Hungária Kft. új beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a vállalat 20 milliárd forint értékű fejlesztése nyomán
nyolcvan új munkahely jön létre Esztergomban és Dorogon,
ahol elektromos és hibrid autókhoz szükséges karosszériaelemeket fognak gyártani.
Beszédében rámutatott, hogy a Magyarországon már több mint hétszáz főt foglalkoztató cég tizenegy országban tart fenn üzemet, így hatalmas volt a verseny a beruházásért. Majd kitért arra is, hogy az elektromos autóipar meghatározó a gazdaság növekedése szempontjából, ráadásul a jelenlegi nehézségek közepette különös jelentősége van annak, hogy egy-egy vállalat hol fejleszti a kapacitásait.
„Az az ország, amely ebben az új iparágban sikeres tud lenni, amely ezen új iparágban beruházásokat tud magához vonzani, az garanciát szerez magának arra, hogy
a gazdaságát a jövőben is növekedési pályán tudja tartani”
– szögezte le.
„Egy-egy beruházás jelentheti a bizalmat az adott országban, a megelégedettséget az adott beruházási környezettel, és egy-egy ilyen beruházás pozitív várakozásokra utal a vállalat részéről az adott ország jövőbeni gazdasági fejlődése szempontjából” – vélekedett.
Szijjártó Péter kiemelte, hogy a kormány sokat tett azért, hogy
Magyarország találkozási ponttá váljon a nyugati járműipar és a keleti akkumulátorgyártók számára.
Erre példaként említette, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül hazánkban van jelen gyártókapacitással mindhárom német prémium autómárka, ráadásul Magyarország már a negyedik helyen van globálisan az elektromos akkumulátorok gyártásában.
(MTI)
***
Nyitókép: Szijjártó Péter Facebook-oldala