Ez nem „cserbenhagyásos evangelizáció” – interjú a Ferenc pápa nevét viselő kávézó alapítóival
„Isten sosem fárad bele a megbocsátásba” – ha csak annyit ér el a Café Francesco, hogy ez a falára írt üzenet bevésődik a szívekbe, már megérte.
A magyarországi élő közvetítések a világ számos pontjára eljutottak.
Történelmi feladat volt a közmédia számára Ferenc pápa háromnapos látogatásának közvetítése, amely tartalmi és technikai oldalról is legmagasabb szakmai színvonalon valósult meg – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Sajtó és Marketing Irodája csütörtökön az MTI-vel. Azt írták: a professzionális, összehangolt munka eredményeként a közmédia az idei év legfontosabb eseményének közvetlen élményét adta át a nézőknek és hallgatóknak, így azok is részesei voltak Ferenc pápa látogatásának, akik személyesen nem lehettek jelen a katolikus egyházfő nyilvános budapesti programjain. Az MTVA a közleményben úgy fogalmazott:
Három napig Magyarország volt a keresztény világ középpontja.”
Az élő közvetítések, felvételek a világ számos tájára eljutottak, azokat többek között átvette a Reuters, az APTN és az AFP, a Vatikáni Televízión keresztül pedig a világ keresztény közösségéhez is elért a magyar közmédia közvetítése. Megjegyezték: az élő jelet a közmédia ingyenesen biztosította az Európai Műsorsugárzók Uniója (EBU) valamennyi tagjának.
Ferenc pápa apostoli útját kétmillióan követték a közmédia csatornáin. „A magyar emberek egész hétvégén tanúsított figyelme ékesen bizonyítja, hogy az ezeréves keresztény Magyarország népe elkötelezett a keresztény gyökerek mellett” – írták.
(MTI)
Nyitókép: Simone Risoluti / Vatican Media / AFP