Az elektromos autók szennyezőbbek, mint a dízelek

2020. június 22. 12:03

Az aktuális energiamix mellett az elektromos autózás 73 százalékkal több károsanyag-kibocsátással jár, mint a legmodernebb dízelmotoroké.

2020. június 22. 12:03

Az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét – áll a kieli IfW gazdaságkutató tanulmányában, amelyet az azulet.hu közölt.

Az IfW (Institut für Weltwirtschaft) elemzése abból indul ki, hogy számos más kutatóintézet tanulmánya szerint az elektromos autók károsanyag-kibocsátása már a jelenlegi energiamix mellett valóban kisebb ugyan a belsőégésű motorokénál, ez a kalkuláció azonban figyelmen kívül hagyja az elektromos áram iránt az elektromos mobilitásra való átállással megnövekedő igényt.

A megnövekedett áramkeresletet ugyanis a meglévő energiamixszel lehet csak kielégíteni ahelyett, hogy a megújuló energiaforrásokat a fosszilis energiaforrások kiváltására használnák fel.

A villanyautókra való átállás megnövekedett áramigényét figyelembe véve viszont az aktuális energiamix mellett az elektromos autózás 73 százalékkal több károsanyag-kibocsátással jár, mint a legmodernebb dízelmotoroké – állapítja meg a kutatóintézet.

A Fraunhofer-Institut és a Heidelberger Institut kutatóintézetek tanulmányai szerint a jelenlegi energiamix mellett az elektormos autózás károsanyag-kibocsátása 15-30 százalékkal kedvezőbb a belsőégésű motorokénál. A Joanneum Research kutatóintézetnek az ADAC autóklub megbízásából készített tanulmánya szerint pedig nagyjából megegyezik.

Németországban a közlekedés felelős a károsanyag-emisszió 20 százalékáért, ami az energiatermelés és a feldolgozóipar után a harmadik legnagyobb kibocsátási forrás.

(azuzlet.hu)

 

Összesen 80 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kizökkentidő
2020. június 23. 12:22
https://www.youtube.com/watch?v=z5wMw-s7Y9s Minden benzines autó 1 liter üzemanyag elégetéséhez 13Kg levegőt használ el. Ezt nehéz lenne fölülmúlni elektromos autóval.
afium
2020. június 22. 23:17
No meg a hőerőművek nem az orrod alá pöfögnek. A dízelüzemű autók meg igen. Az ilyen gépkocsik által kibocsátott koromrészecskék rákkeltő mivoltáról meg ugye ez a cikk egy szót sem szól.
matykox
2020. június 22. 21:25
Ez csak az egész ostobáknak nem volt eddig világos. A környezetszennyező, mérgező és méregdrága, rossz hatékonyságú akkumulátorok használata nem csak egyértelmű zsákutca, de ugyanolyan, vagy méginkább korlátos anyag- és erő-forrás, mint a szénhidrogéneké.
puszika
2020. június 22. 17:12
Bummmmm! Schmuck Bözsi merre vagy????
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!