Orbán Viktor: Nem engedjük, hogy Brüsszel a magyarokon verje el a port!
Hazánk már a világ legjobbjainak az öt százalékában.
A testmozgás hatékonyabbá teheti a tanulást.
Egy új felmérés szerint a gyermek koncentrációja és emlékezőkészsége is javul a testgyakorlás után, ha a saját ütemében végzi azt – írja a család.hu.
A Physiological Society, az Edinburgh Egyetem és a Stirling Egyetem együttműködésében végzett kutatás a BBC Learning’s Terrific Scientific kampányának égisze alatt zajlott, melynek célja a gyermekek tudományos karrier iránti érdeklődésének bátorítása.
A sorozatban összesen 6 kutatást végeztek, ezek során több mint 11 ezer gyermeket kérdeztek meg az Egyesült Királyságban, azt vizsgálva, hogy milyen hatása van a szabad testmozgásnak a hangulatukra és a kognitív képességeikre a tanteremtől távol, az órákat rövid szünetekkel megszakítva.
A testmozgás előtt és után is számítógépes figyelem- és memóriafeladatokat oldattak meg a gyermekekkel, majd megkérdezték őket, mennyire érzik ébernek és boldognak magukat.
Ami az eredményeket illeti, a gyermekek a rövid testmozgás után éberebbek lettek.
Gyorsabban válaszoltak a figyelmet vizsgáló feladatokra a futás, séta után, mint a megterhelő testmozgás után. Séta és futás után jobban működött a memóriájuk is, a megterhelő és a passzív testmozgásnak egyforma volt a hatása.
„A legtöbb feladatnál a sétának és a rövid ideig tartó futásnak volt a legtöbb haszna, de nem a megerőltető futásnak, ahol a gyermekek a kimerülés közelébe jutottak. A legtöbb esetben a kimerítő testmozgásnak a kontroll csoport álldogáló, üldögélő tevékenységével azonos hatása volt” - fogalmazott Dr. Colin Moran kutató.
Ebből az következik, hogy nem megterhelő testmozgásokat kell velük parancsra végeztetni, hanem a saját ütemükben, a saját tempójukban és kedvükre való mozgásra kell őket motiválni a legjobb eredmények elérése érdekében. Meg persze azért, hogy boldogabbak legyenek – derül ki a család.hu cikkéből.