Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Rogán Antal szerint a luxemburgi székhelyű milliárdosok nem akarják kivenni a részüket a közteherviselésből, ezért inkább megfélemlítésre használják az RTL híradóját.
Rogán Antal az MTI-nek adott interjúban a reklámadóról kifejtette: a reklámpiacot nem lehet kihagyni az igazságos közteherviselésből, még akkor sem, ha „soha senkinek nem volt politikai bátorsága belevágni”. Azt mondta: a vitát természetesnek tartja, de az RTL viselkedése „merőben eltér a többiekétől”. „Ez a luxembourgi székhelyű milliárdos cég tett szert a legnagyobb profitra a reklámpiacon az elmúlt években, és most politikai furkósbotként használja híradóját, mert nem akar adót fizetni” – jelentette ki, abszolút tisztességtelennek minősítve az eljárást. Rogán Antal szerint ha valahol, akkor ebben az esetben kell félteni a sajtószabadságot.
„Tulajdonosi döntésre, egyértelműen a tulajdonos szándékainak megfelelően, a politikai bosszúállás eszközeként használják az RTL híradóját, ezzel próbálják a közélet szereplőit megfélemlíteni” – fejtette ki Rogán, elképesztőnek nevezve, hogy „belerúgnak” másokba vagy családtagjaikba, például ahogy a miniszterelnök édesapjával tették. „Elfogadható lenne annak kulturált vitatása, hogy egy luxembourgi székhelyű társaság adófizetési kötelezettsége arányos és helytálló-e. Ennek vannak magyarországi és európai fórumai egyaránt. Az RTL vezetői azonban nem ezt választották. Szomorú, hogy luxembourgi székhelyű milliárdosok azt gondolják, hogy ők bármit megtehetnek, csak azért, hogy a közteherviselésből ne kelljen kivenni a részüket” – vélekedett Rogán Antal.
A reklámadóról szóló törvényjavaslatot beterjesztő L. Simon László egyébként a napokban elismerte, hogy az RTL eddig is fizetett adót.
A reklámadóval összefüggésben Rogán arra is rámutatott: az ősszel, az adótörvények tárgyalásakor – ahogy más adónemeknél – itt is nyitott lesz a kérdés, és biztos abban, hogy kell még tárgyalni róla, mert egy új adófajtáról van szó, figyelembe kell venni a gyakorlati tapasztalatokat, az iparágból érkező észrevételeket.