Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy a törvényjavaslatokat a jövőben legalább hat nappal a tárgyalás megkezdése előtt be kellene majd nyújtani a parlamentnek, a későbbiekben pedig nem lehet „túlterjeszkedő” módosításokat tenni hozzájuk, vagyis csak a már megnyitott jogszabályok érintett rendelkezéseire kérhető változtatás.
A módosításokat előbb a jelenleginek nagyjából megfelelő szakbizottságok tárgyalhatnák, majd az újonnan létrejövő törvényalkotási bizottság elé kerülnének – amelynek elnöke az Országgyűlés újonnan létrejövő törvényalkotási alelnöke lesz. Ez a bizottság egyetlen javaslatba formálná majd a módosító indítványokat. A Ház a zárószavazások alkalmával így már csak kétszer szavazna, előbb az összes módosításról egyszerre, majd az előterjesztés végleges elfogadásáról.
Teljesen átalakulhat a költségvetés tárgyalásának és elfogadásának rendje is. A kormánynak a következő évi büdzséről szóló javaslatát legalább tizenhárom nappal a tervezett általános vita előtt kell benyújtania, miután egyeztette a Költségvetési Tanáccsal (KT). A költségvetéshez benyújtott módosításokat a törvényalkotási helyett a költségvetési bizottság összegzi majd, azután pedig a Ház megtárgyalja és szavaz róluk.
A házelnök az így létrejövő egységes javaslatot megküldi a KT-nak, amelynek három nap alatt kell döntenie arról, hogy hozzájárul-e a zárószavazáshoz. Ha nem, akkor korrekciós javaslatot nyújthat be, a kormány pedig a főösszegeket nem érintő zárószavazás előtti módosítást kezdeményezhet majd. Ezekről azonban a tervek szerint ismét tárgyalnia kell a Háznak, az új egységes javaslatról pedig már egy napon belül kell határoznia a Költségvetési Tanácsnak. A büdzsé általános vitájának továbbra is legalább harminc órán át tartana.
A törvényalkotási bizottság mellett létrejönne a nemzetiségeket képviselő bizottság is. A nemzetiségi képviselet új formájaként megjelenik a nemzetiségi képviselő és a nemzetiségi szószóló jogintézménye is. A nemzetiségi képviselők és a szószólók munkáját hangolná össze a nemzetiségeket képviselő bizottság, és biztosítana nekik sok esetben a képviselőcsoportokéhoz hasonló jogosítványokat. A szószólók a nemzetiségek érdekeit és jogait érintő napirendi pontok esetében felszólalási joggal rendelkeznek, de szavazati joguk nem lesz, ezért nem vehetők figyelembe a határozatképesség megállapításánál.