Továbbra sem jár be a munkahelyére Magyar Péter – ezúttal viszont azt sem tudta, hol ülésezik az EP a héten
A Tisza elnöke eddig sem sokat tartózkodott a havi nyolcmilliós fizetéssel és mentelmi joggal járó munkahelyén.
A hazai Continental Zrt. megerősítése is célja az új trafiktörvény-tervezetnek, amely a cég vezérigazgatójának együttműködésével született meg – írja a Népszabadság. Kormányközeli források arra számítanak, hogy a külföldi dohányvállalatok megakadályozzák majd, hogy Brüsszel rábólintson a javaslatra.
Lázár János a Continental Zrt. vezetőjével együttműködésben vett részt a trafiktörvény kidolgozásában, amely valójában a sátoraljaújhelyi cég felfuttatására irányul – írja hétfőn a Népszabadság. A Fidesz frakcióvezetője decemberben nyújtotta be javaslatát a dohány-kiskereskedelemről, majd február 19-én zárószavazás előtti módosítást kezdeményezett. Utóbbit az Országgyűlés másnap elfogadta, ám a törvény zárószavazását fideszes javaslatra elhalasztották. A késedelem indokaként azt jelölték meg: Brüsszel véleményét szeretnénk kikérni, később kiderült azonban, a tervezet már február 16-án az unió előtt volt. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) uniós notifikációval foglalkozó főosztályáról úgy került külföldre a szöveg, hogy már tartalmazta a három nappal később elfogadott módosításokat is.
Az idő előtt kiküldött dokumentumot egy „Sánta János” névvel regisztrált felhasználó gépén hozták létre, így a Népszabadság megkereste a Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetsége (DBMSZ) azonos nevű jelenlegi elnökét, illetve a Continental Dohányipari Zrt. vezetőjét. Sánta János a Népszabadságnak elmondta: badarság lenne azt gondolni, hogy a teljes törvényt ő írta volna. Úgy fogalmazott: „ha ő lett volna, akkor sokkal okosabban járt volna el”. Azt ugyanakkor elismerte, hogy időről időre kapott szövegtervezeteket szakmai egyeztetésre, véleményezésre a törvényhozóktól. Kormányközeli források megerősítették: Sánta János és Lázár János között folyamatos volt az egyeztetés az ügyben.
A lap megjegyzi: a Continental disztribúciós részlege a Lázár János irányította városhoz, Hódmezővásárhelyhez kötődik, a cég felügyelőbizottsági tagja pedig Dancsó József fideszes honatya. Kormányzati források szerint egyértelmű, hogy az új törvény célja az egészségvédelem mellett a multinacionális cégek háttérbe szorítása, segítve ezzel a Continental megerősödését.
Kormánypárti források a Népszabadságnak azt is elmondták: arra számítanak, hogy Brüsszelben a külföldi dohányvállalatok megakadályozzák majd a magyar tervezet elfogadását. A lap cikkében sejteti: erre válaszul az illetékes politikusok már egy „B tervvel” is készültek.