Helikoptereket küld Afganisztánba Hende

2010. november 20. 11:41

Két magyar szállítóhelikoptert küld Afganisztánba Magyarország 2012-ben - értesült a Magyar Nemzet.

2010. november 20. 11:41

A kormány a honvédelmi miniszter, Hende Csaba döntése értelmében megújítja azokat a tárgyalásokat, amelyek a magyar forgószárnyasok közös európai finanszírozású korszerűsítéséről szólnak - írja a Magyar Nemzet.

 
Felújítanak két magyar Mi-17-es szállítóhelikoptert közös európai finanszírozással, hogy Magyarország 2012-ben ezzel segítse az afganisztáni műveleteket.

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ricochet
2010. november 22. 01:11
Kérjük el a Universal Studio-tól azt, ami megmaradt a Kék Villámból!!! Az kellene ide! Főleg az anti-kormány, anti-mindenki tüntetésre...
HSL
2010. november 22. 00:51
Nézzük a dolog előnyét: kinn Afganisztánban ezzel a 2 helivel többet fognak repülni a pilótáink, mint a maradék pár hazaival 10 év alatt összesen.
predator
2010. november 21. 11:35
Sürgősen kellenének új gépek is a honvédségnek,a régi helikopterek ugyanis lassan kirepülik az idejüket. Egy másik témához írt hozzászólásom kicsit átalakítva ctr-c ctrl-v: "A MiG-ekre egyszerűen egy kormány sem költött. A Gripenekre az utóbbi pár évben közel 2-szer annyi lé ment el,mint a 29-esekre. Mindenki úgy volt,vele,hogy jön a nyugati technika nem kell ezekkel foglalkozni. És megvan az eredménye,mára alig pár példány repül.Meg nem rendelt alkatrész nem szokott megérkezni... Ezt műszakikaktól pilótáktól hallottam,ha megkérdezel egyet biztos elmondja,a történetet,ami repülő berkeken belül ismert. Én repülök,de csak hobbi szinten,de ettől még ismerem ezeket a sztorikat. A kedves politikusaink nem voltak hajlandóak pénzt költeni a gépekre,és meg is lett az eredménye. A kimondottan oroszellenes lengyelek miért tartják rendszerben 2021-ig a MiG-29-est??Tavaly egyeztek meg a MiG-gyárral hosszú távú alkatrész szállításról,modernizációról.A szlovákok sem panaszkodnak,hogy ne lenne alkatrészük,meg ne tudnának repülni. A lengyelek kirepülik az évi 180 órát(a NATO norma)pilótánként a 29-esekből meg az öreg Szu-22-ből is.Nekünk a Gripennél a 90-óra sem megy.A 29-esről meg ne beszéljünk. A tavalyi 44-esen átcsúszós esetnél,a pilóta abban az évben összesen 4(!) órát repült a balesetig,a kiváló Zvezda K-36-os megmenetette az életét. De őt nem az elmarasztalástól,hogy miért nem nyitott futót. Őt elmarasztalták,azt nem aki a leszállás figyelő szolgálatot(kis bódé a pálya 2 végénél éles szemű pilótákkal) megszüntette,vagy nem finanszírozta a fenntartását,ilyen rendszer pedig ős idők óta van az oroszoknál,de az amerikaiaknál is. És tudtak volna szólni neki,hogy nyissa ki,jól jönne RITA mellé egy kiegészítés magyarul is.Egy gép mínusz "pilótahibából".... Ja egyébként a lengyelek NATO légvédelmi feladatot látnak el a MiG-ekkel a balti államokban. Ha engedélyt kaptak rá csak lehet valami "kompatibilátása"(by szekeres imre) a gépnek. Arról nem beszélve,hogy jópár NATO tagország használ modern orosz fegyverzet,például Görögország is. SZ-300-as légvédelmi rakéták,harcihelikopterek,és tavaly rendeltek 2000 db-ot a legújabb modern BMP harci járművekből. Pedig régebb óta tagok,mint mi. A helikopterekről meg annyit,hogy simán megoldható ott is az együttműködései készség. És a Mi szállítóhelikopterek a világon a leg elterjedtebb és legjobban bevált ilyen gépek. Nem véletlenül még a hagyományosan USA fegyvereket használó Thaiföld is ezeket veszi a Blackhawk helyett. A Mi-24 meg egy legendás és igazi több célú gép,nem csak harcihelikopter de jó spec. egységek szállítására a hermetizált,légkodicionált deszantterében,tud külső függesztet terhet is vinni a hasa alatt(tűzoltó bambi bucket,homokzsák,stb) valamint a fejlett szürőrendszerrel ellátott légkondícionáló rendszere miatt alkalmas vegyi és sugárszennyezett területek feletti üzemelésre,úgy,hogy a személyzetnek nem kell gázálarc(a pilótakabinok is hermetizálak,légkondícionáltak),óriási hiba lenne őket kidobni. A szállítóheliknek meg kiváló ár érték aránya van,és jóval több embert visz mint a blackhawk,és felszerelhető ugyanazokkal a modern berendezésekkel. A helik meg gyorsan kellenek,és nem csak a helit veszed,ha vaeszel valamit,ha nyugati gépet választasz,amellett,hogy 3-szor annyi az alapára még meg kell venni egy komplett kiszolgáló rendszert ami meg újabb nagy pluszköltség,és erre nincs pénz."
Kaducsa
2010. november 21. 11:19
600 ezer eurós hozzájárulást remél Magyarország Görögországtól az afganisztáni haderő helikopter-képességének kialakításához. © MTI Hende Csaba honvédelmi miniszter telefonon nyilatkozva arról számolt be: arra kérte Evangélosz Venizelosz görög nemzetvédelmi minisztert, hogy országa ajánlja fel azt a korábban zárolt, az afgán hadsereg "forgószárnyas képességének" kialakítására szánt, 600 ezer eurós összeget a magyar félnek. A felajánlásból a magyar honvédség 3 Mi-17-es helikoptert újítana fel és szállítana Afganisztánba, míg négy gép (egy része Finnország felajánlásából) Magyarországon maradhatna, így összesen 7 helikopterrel lenne gazdagabb a magyar haderő.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!