A BKV kommunikációs igazgatója, Székelyné Pásztor Erzsébet a Hírszerzőnek elmondta: a vállalat még 2006-ban kért fel egy céget az Alstom metrókocsik szín- és formavilágának, ergonómiai kialakításának a megtervezésére. Még ugyanazon a napon egy másik társaságot is felkértek ugyanerre a feladatra. Mindkét társaság el is küldte az igazolást a megbízás teljesítéséről, és a társaság ezt jóváhagyta és ki is fizette - ugyanazon a napon. Hozzátette: bár csak 1-1 millió forintos tételekről van szó, nyilvánvaló, hogy fenn áll a felelőtlen gazdálkodás gyanúja, ezért fordultak a rendőrséghez. A szerződéseket állítólag Gulyás László, akkori 4-es metró projekt igazgató szignálta.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője szerint nevetséges és abszurd, ami történt. A BKV előbb megszavaztatta az utazóközönséget a metrókról, majd kiírtak egy pályázatot a formájuk kialakítására, kifizették rá a pénzt, és végül mégis az Alstom típusberendezését kapták. Vitézy egyébként már 2008-ban kezdeményezte a BKV Felügyelő Bizottságában a két szerződés felülvizsgálatát, de akkor az FB megakadályozta ezt.