Uniós pénzből újulnak a BKV-buszok

2009. december 29. 09:30

Két új busz árából három régit is fel lehet javítani.

2009. december 29. 09:30

Európai uniós pénzekből újítanák fel a BKV buszparkját még 2010-ben, nem kap új járműveket a közlekedési vállalat. A BKV fenntartható finanszírozásáról szóló szándéknyilatkozat alapján a járműrekonstrukció és annak finanszírozása benne lesz a végleges szerződésben. A program második felében a rekonstrukciót kiterjesztenék a Volán-társaságokra is, erre azonban várhatóan csak 2011 környékén kerülhetne sor.

A tervezetben 254 busz felújítása szerepel. Egy busz korszerűsítése 30-35 millióba kerül, két új busz árán hármat lehet teljesen felújítani. A költségeket, illetve azok hatvan százalékát a tervezet szerint uniós forrásokból állnák, így az nem terhelné a BKV költségvetését.

A szándéknyilatkozatot a múlt héten írta alá Bajnai Gordon kormányfő, Demszky Gábor főpolgármester és Horváth Csaba kormánybiztos.

Uniós pénzből újulnak meg a BKV-buszok (Nol)

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Steppenwolf
2009. december 29. 20:07
Luccy: Vajon mit szólna Demszky, ha az új szolgálati Audija helyett kapna 2 db. 15 éves, 400 ezret futott, de kicsit kiganézott Suzukit, amibe raktak új üléseket, meg lecserélték a kopott kormányt és a váltógombot? :) Egyébként hiába újítják fel őket, vázat nem fognak cserélni, márpedig ezek a buszok annyit futottak, hogy bármelyikük, bármikor váztörést szenvedhet, amire már volt is számtalan példa. Aztán kíváncsi vagyok, milyen felújítás fér bele a 30-35 millióba a BKV-nál, ha a használt Van Hooloknál is darabját 10 millióért akarták újrafényeztetni. :)
luccy
2009. december 29. 16:32
@Steppenwolf: plusz még az is, hogy inkább két új, mint három félig felújított...SZÁNALMAS!
Steppenwolf
2009. december 29. 11:14
Ezzel csak az a baj, hogy a felújított busz nem új busz, és ettől még a BKV járműparkjának átlagéletkora messze a legöregebb marad Európában. Persze, ideiglenesen meg lehet oldani, de bármennyire is strapabíró és minden idők legjobb busza a 200-as széria, ezeket akkor sem 25-30 éves futásteljesítményre tervezték. Komolyabb fődarabok cseréje nélkül ezek a buszok koruknál és elhasználtságuknál fogva, de leginkább a szakszerű karbantartás hiánya miatt ugyanolyan megbízhatatlanok lesznek rövid időn belül. A lesajnált Bukarestben az új trolik és villamosok mellett pikk-pakk, 2 év alatt lecserélték a teljes autóbuszflottát 1500 db. Mercedesre.
luccy
2009. december 29. 09:53
Basszus ez mekkora hülyeség már. Igen, lehet hogy fel lehet újítani kevesebből, de az sose lesz olyan, mint az új... Lásd tegnap: új gumi kontra futózott a Volánnál... http://mandiner.hu/cikk/hasznalt_gumikat_vesz_a_volan
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!