„Már két évvel ezelőtt írt Ralf Schuler, a Bild-Zeitung parlamenti irodájának befolyásos vezetője egy könyvet „Hadd legyünk populisták” címmel. A Mathias Corvinus Collegium diákjainak 2020 novemberében tartott előadásában azt az álláspontot képviselte, hogy az újságírásnak újra azt a reális világot kellene erősebben ábrázolnia, amelyben az olvasók élnek, és nem valamiféle világnézeteket és viselkedésmódokat terjeszteni, amelyek nem gyökereznek a társadalomban. Különben, vélte, a médiumok elveszítik hitelességüket. Ez komoly veszély magára a demokráciára nézve.
Nos, mind maga Schuler, mind a Neue Zürcher Zeitung, amelyet Peters újabban ügyvezetőként képvisel, inkább polgári-konzervatív beállítottságú. De a hagyományosan liberális hetilapnál, a Die Zeitnál is új hangok hallatszanak. A lap 75. születésnapja alkalmából február 24-én Giovanni Di Lorenzo főszerkesztő óvott egy baloldali vélemény-újságírástól. Például az egykor tekintélyes New York Timesnál – írta – időközben sok szerkesztő már fél leírni azt, amit gondol. Di Lorenzo: »Hogy bízzon meg az ember egy olyan médiumban, amelynek saját alkalmazottai azt hiszik, hogy bizonyos véleményeket inkább ne közöljön az ember?«
Már egyedül az a tény, hogy a svájci NZZ a német piacon meg tudta vetni a lábát mint az objektivitásra törekvő újságírás új vezető médiuma, mond valamit a vezető német médiumok utóbbi évekbeli mulasztásairól. Láthatóan rés keletkezett a piacon – azon a helyen, ahol elvárják a normális újságírást. Mindenesetre jó hír: Németország médiumai (közülük legalább néhány) újra erősebben akarnak azzal foglalkozni, hogy mi a klasszikus újságírás lényege.”