„Elkezdődött az új tanév az iskolákban és középiskolákban. Általános tapasztalat, hogy a kabinet nem tanult az elmúlt 9 év oktatási problémáiból.
Az új tanévben is talán az egyik legnagyobb probléma a pedagógushiány, ugyanis sok iskolában egyszerűen nem lesz elég tanár. Ezen csak úgy lehetne változtatni, ha ismét vonzóvá tennék a pedagóguspályát. Ehhez vissza kell adni a tanárok szakmai autonómiáját és megfelelő béreket kell fizetni nekik. Óriási bűne továbbá a kormánynak, hogy a Nemzeti Alaptanterv kialakításánál kihagyták a szakmai szervezeteket, pedig teljesen egyértelmű, hogy a most tervezettnél nagyobb változtatásokra lenne szükség azért, hogy csökkenjen a diákok leterheltsége.
Az LMP továbbá határozottan ellenzi a jó minőségű tankönyveket kínáló szereplők kiszorítását is. Az államosított tankönyvkiadók tankönyveivel kapcsolatban nem csupán az a gond, hogy több helyen kínos hibákat tartalmaznak: a fő probléma a kiadványok általánosan rossz minőségével van. A diákok és pedagógusok sokfélék. Sokféle igény van, sokféle pedagógiai módszer lehet hatékony. A köznevelési törvény módosításai viszont ezzel nem foglalkoznak: az alternatív iskolák ellehetetlenítése, a magántanulói státusz megszűnésével a sajátos nevelési igényű gyerekek rendkívül nehéz helyzetbe hozása, a tankönyvpiac államosítása többek között azok az elemek, amelyek miatt az ellenzék az Alkotmánybírósághoz fordult.”