Éhes szörnnyé vált Brüsszel

2018. június 27. 16:22

Rendpárti oktatásra van szükség. Interjú.

2018. június 27. 16:22
Forgács István
Forgács István
Pesti Srácok

„Ne tagadjuk, puskaporos hordón ülünk, van még mit tenni romaügyben. Keveset beszélünk róla, de miközben a népességen belül 8-10 százalékos a cigányság aránya, az óvodás korosztályban a gyerekek 20-25 százaléka roma. Mekkora probléma ez?

Örülök, hogy ezt az adatot szóba hozta, mert nagyon sokan nem akarják megérteni azt, hogy a demográfia milyen mértékben hat ki mindenre. A kormány nagyon-nagyon nehéz környezetben próbál ezzel a dologgal valamilyen formában, valamilyen irányba mozogni. Kulcskérdés, hogy az óvodás korosztályban meglévő 20-25 százaléknyi romával mit kezd az ország, hogy velük mi, és hogyan fog történni. Itt is sutba kell dobni az erőltetett politikai korrektséget, mert ma Magyarországon 10 nehéz sorsú gyerekből 7-8 biztosan cigány. Általánosítani persze továbbra sem szabad. Nagyon sok nehéz sorsú nem cigány gyermek, nagyon sok nehéz sorsú nem cigány család is van, de valójában a tendenciákat kellene látni. Ha a nehéz sorsú nem cigányok száma jóval kisebb mértékben nő, mint a nehéz sorsú cigányok aránya, akkor az mutatja azt, hogy egyébként mindenféle beavatkozás, ami ahhoz kellene, hogy itt valamerre jussunk, az nem kizárólag a cigányokat kell, hogy érintse, de a cigányokra fog leginkább hatást gyakorolni, ha eredményes lesz. Mondok egy konkrét példát: nagyon helyesen és példamutatóan bevezették az ingyenes iskolai étkeztetést a rászorulók számára, amellyel a kormány nem azt mondja, hogy csak a cigányokat akarja etetni, de minden évben jóval több azoknak a gyerekeknek a száma, akik elsősorban a cigány közösségekből lesznek részesei ennek a jó kezdeményezésnek. Az intézkedés nem a cigányoknak szól kizárólag, hanem a nehéz sorsúaknak, viszont az intézkedés gyakorlatilag érdemben segít a nehéz sorsú cigány családok gyerekein is. Valójában az, hogy a kormány nem kezd semmit a gyermekszegénységgel, az önmagában nem igaz. Kimondottan becsülöm a kormányban azt, hogy az elmúlt 8 év során megpróbált olyan intézkedéseket hozni, amelyek túlnyomórészt a cigány családokon segítenek, de javarészt anélkül, hogy determinálták volna, hogy azok kimondottan, vagy kizárólag nekik szólnak. Például az egész napos iskola sem kizárólag a cigányoknak szól, de én cigány emberként nagyon örülök annak, hogyha délután 4-ig a cigánygyerekek is az iskolában vannak, mert akkor azzal csökkenteni tudom a csellengést, csökkenteni tudom annak az esélyét, hogy egyébként a gyerekek hasztalanul, vagy valami hülyeséggel töltsék a napjuk egy jól meghatározható részét. Az ingyenes tankönyv is ugyanez az eset, vagy a már minden iskolatípusra kínált ösztöndíjak is. A szándék, az intézkedések, az elképzelések, azok abszolút jó irányba vezetnek.

Megcáfolható-e az a liberális narratíva hitelesen, hogy a feltételek nem ugyanazok mondjuk Budán és Nyírlugas-alsón? Mindegy-e, hogy egy cigány gyermek Budán jár általános iskolába vagy Nyírlugas-alsón, ugyanazt az oktatást kapja, ugyanazokból a tankönyvekből tanul? És ha igen, miért van az, hogy Nyírlugas-alsón többen szakadnak le, mint Budán?

Egyértelműen megcáfolható, ha az alapcélt nézzük. Ugyanaz az oktatás, a tankönyv, az ingyenes étkezés mindenhol. Mindig azt a példát hozom, hogy Arany Jánostól a Toldit Gyöngyöspatán is meg kell tanulni, meg a II. kerületben is. Azt, hogy ezt milyen feltételek és milyen körülmények segítik, vagy nehezítik, arról lehet rengeteget vitatkozni. Engem sokkal inkább maga a kimenet érdekel. Elvárható-e az, hogy első osztály végén írjál és olvassál? Azt gondolom, hogy igen. Lehet, hogy a II. kerületben jobb a tanár, ott van elektronikus könyvtár, de Nyírlugason meg talán jobb focizni az unokatesókkal, több idő jut az osztálytársakra, közelebb lakunk egymáshoz, stb. Alapjában véve maga a cél, ami miatt az iskola létezik, ami miatt az iskola létrejött, annak ugyanannak kell lennie. A kimenetnek is. Egy nyolcadik osztályos gyereknek a II. kerületben, meg Nyírlugoson is hellyel-közzel ugyanazt kellene tudnia. Nem a magyar oktatás tehet arról, hogy ez valójában nem feltétlenül van így. Semmi nem determinálja azt, hogy a nyírlugasi iskolából csak alacsony intelligencia-hányadosú és rossz gyerekek jönnek ki. A liberális narratíva nagyon szereti áttolni a felelősséget a pedagógus társadalomra, és az iskolafenntartókra, miközben az oktatás önmagában ugyanazokat a feltételeket kellene, hogy jelentse: osztályterem, tanár, diák, szülői értekezlet, szögmérő, tankönyvek, énekkar. Nem igaz, hogy az iskolák többsége ne tudná azokat a minimumfeltételeket biztosan kínálni, amelyek között megtanulható Arany János verse, kiderülhet, hol van Mozambik, vagy éppen megérhető a Pitagorasz-tétel.

Akkor hol a hiba?

Rendpárti oktatásra van szükség. Mert bármennyire is tagadják a liberálisok, ma Magyarországon a születéstől egészen húsz éves korig, függetlenül attól, hogy milyen társadalmi csoportba, és függetlenül attól, hogy hova, milyen településre születik valaki, a kormány lehetővé tette, hogy az oktatás ugyanaz a minimumszolgáltatás legyen mindenhol. Ugyanúgy jár az ingyenes tankönyv, az ingyenes étkezés a rászorulóknak, kötelező az óvoda és az iskola mindenkinek, stb. A gond abban áll, hogy a kormány 14-16 éves korodtól nem állhat oda melléd, nem hozhatja meg helyetted a döntést egyes helyzetekben. Te döntöd el, hogy, drogozni fogsz, vagy sem, hogy szülsz-e gyereket, vagy sem, hogy tanulsz-e 16 éves korod után is, vagy sem. Legyél cigány, vagy a többségi társadalom tagja, ezekben a helyzetekben neked, az egyénnek kell döntéseket hoznod. Rendpártiságra van szükség az oktatásban. Pont a cigány közösségek azok, ahol nagyon-nagyon kell a tudatosság. Ahol nagyon meg kell értetni a gyerekekkel és a családdal azt, hogy a lehető legtöbb dolognak a leginkább megfelelő irányba kell eldőlnie. Konkrét példa: Törökszentmiklóson a tehetséges cigányfiú nemcsak a városi ünnepségen mondhat verset, nemcsak leérettségizik, nemcsak sokak példaképe már most is, de tovább akar tanulni, és a fél város dolgozik azon, hogy ösztöndíjat találjunk a számára. De ezt a döntést ő és a családja hozza meg. És a helyi közösségben mindenki hálás érte. Polgármester, roma vezető, projekt-menedzser, szomszéd gyerek édesanyja. Máshol ezek a döntések sokszor nem születnek meg, még akkor sem, ha egyébként nem lennének elérhetetlenek a valódi változást hozó célok, de nem vállalják fel a küzdést, vagy akár a saját környezettel való szembefordulást.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
annamanna
2018. június 29. 03:37
Nem tartom jónak Forgács gondolkodását, mert ő semmit nem változtat a liberális narratíván: ő is azt szajkózza, hogy az oktatásnak kell ilyennek meg olyannak lennie. De mindenki kitörölheti a seggét az oktatással: amíg egy gyereknek pimasz, a tekintélyt megvető, lusta, hazudós, engedetlen, pofátlan, agresszív, sunyi, tolvaj, élősködő ANYJA van, addig a gyerek is pimasz, a tekintélyt megvető, lusta, hazudós, engedetlen, pofátlan, agresszív, sunyi, tolvaj, élősködő lesz. Minden az anyán múlik, az apán kevésbé, mert a gyerek sokkal több időt tölt vele, sokkal intenzívebbek a testi és egyéb zsigeri kapcsolatok az anyával: ő ad enni, ő öltözteti stb. Amíg a cigány asszonyok, anyák mentalitása nem változik, addig teljesen fölösleges a drákói szigort erőltetni az iskolákban. Az anyák mentalitását az tudja megváltoztatni, ha tanulnak, dolgoznak, a társadalom részévé válnak, és többé nem élnek a társadalmon kívül, valamiféle burokban. Nap mint nap szembesülniük kell(ene) azzal, hogy a törvények, szabályok, szokások rájuk is kőkeményen vonatkoznak, ők nem állnak az általános emberi közösségen kívül, hanem annak a szerves részei. Ha az anya elfogadja a maga számára a társadalmi szabályokat, akkor egyértelműen el fogja fogadtatni a gyermekével is. Amíg az anya nem fogadja el a szabályokat, a gyereke sem fogja elfogadni azokat. Ez kőkemény törvény, akár tetszik, akár nem, a dolgokat a cigány anyáknál kell megfogni és megváltoztatni, és nem a drákóian szigorú iskolánál.
yndi
2018. június 28. 18:24
Azért úgy tűnik nekem, hogy a hozzászólások itt csak megerősítik, hogy nem lehet érteni, hogy Forgács tulajdonképpen mit kritizál...
tevevanegypupu
2018. június 28. 07:51
Jó régen, általánosban velünk jártak cigánygyerekek ..mind megtanult olvasni és írni, átlagos bizonyítványuk volt és a szülők a szülői értekezletre eljöttek, normális hangon beszéltek a tanítóval-tanárral..Igen volt fegyelem, volt tudatosság - meg kellett tanulni és megírni a leckét..már az általános iskola első osztályában is..Elsősorban ugyanis nem a gyerekek jogait nézték, hanem az érdekeiket szolgálták..
áfonya
2018. június 27. 23:01
A videó amely leleplezi Merkelt: Hogyan is árulta el a németeket. Az alábbi videó fel fogja fedni azt a Merkelt, aki soha nem volt migráció párti, de mégis elárulta a saját embereit kancellárként. Merkel egy elvtelen hazudozó, aki kihasználta a bevándorlás-párti helyzetet, hogy növelje a hatalmát a szélső-balos vezetésű Németországában. Angela Merkel egy karrier-politikus, aki a múltban még más szempontot képviselt. 2000-ben azt nyilatkozta, hogy: “A multikulturális társadalom nem életképes forma és ezt is hiszem!” 2002-ben az akkori kormányt kritizálta, hogy az nem szab meg egy határt a bevándorlásban, ami számára kedvezően alakult és az alábbit nyilatkozta: “Mielőtt új bevándorlással néznénk szembe biztosítani kell, hogy a velünk élő idegen gyerekek integrálódjanak.” Szintúgy nyilatkozott Berlin Kreuzberg nevű külvárosában, hogy egy egyetlen márkát (Az Eurót 2002 július hónap elején vezették be) sem költöttek a problémákra, amíg a bevándorlásról beszélnek. “A kísérlet, hogy kimondjuk azt, hogy multikulturalizmust teremtünk és egymás mellett élünk boldogan és örülünk egymásnak. Ez a kísérlet megbukott! Abszolút megbukott!” Kreuzberg egy olyan hely lett, ahol a bűncselekmények száma megnőtt és ennek a helynek vannak olyan részei, ahol a nőket nem szívesen látják. Némely része pedig a No-go zóna határvonalává alakult. Annyit ír a cikk, hogy 2005-ben lett kancellár Merkel és 2010-ben azt mondta, hogy migráns munkások hazudtak és a multikulti teljes kudarc. Mutti azt mondja, hogy már a 60-as évek jövevényei is hazudtak, hogy egymás mellett élhetnek a németekkel boldogan és örülnek egymásnak, de ez a kísérlet totális bukás. A cikk kitér arra is, hogy Merkel 2014 óta nem tette meg a lépéseket, hogy a bevándorlók számának határt szabjon 1.6 millió bevándorló lépett be Németországba. Az eredmény pedig elkeserítő, nem egy német lányt erőszakoltak meg a bevándorlók, illetve brutálisan gyilkoltak meg. Az erőszakos bűncselekmények száma is megnőtt. A bicikli lopások száma megszűnt. A cikk kérdőre vonja Merkelt, hogy jól alszik-e. Itt az ideje lelépnie és vállalnia a felelősséget azért, amiket tett. https://www.vadhajtasok.hu/2018/06/27/a-video-amely-leleplezi-merkelt-hogyan-is-arulta-el-a-nemeteket/
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!