A magzat védelmében

2016. december 09. 12:59

Azt azonban nem tudom elfogadni, hogy az abortusz a fogamzásgátlás utolsó védvonala legyen. Ha elszakadt az óvszer, ha már késő bevenni az esemény utáni tablettát, még mindig van egy joker a pakliban: az abortusz. Ez pedig nem helyes.

2016. december 09. 12:59
Puzsér Róbert
Magyar Nemzet

Nem vagyok abortuszellenes. Az abortusz egy vívmány, amely arra szolgál, hogy a nemi erőszakban fogant gyermek ne szülessen meg, ha azt az áldozat nem akarja. Vívmány, amellyel a fogyatékos magzat életét a közösség azok kezébe helyezheti, ahol a döntés életről vagy halálról ilyen esetben megszülethet: a szülők kezébe. És vívmány, melynek révén ha az anya élete veszélyben van, az orvos közbeavatkozhat, életet menthet. Azt azonban nem tudom elfogadni, hogy az abortusz a fogamzásgátlás utolsó védvonala legyen. Ha elszakadt az óvszer, ha már késő bevenni az esemény utáni tablettát, még mindig van egy joker a pakliban: az abortusz. Ez pedig nem helyes. Felelőtlen és embertelen működés.

Az élet erőszakos kioltása bűn. Legyen az áldozat akár bűnöző, akár egy bűntelen magzat arccal, szívvel, aggyal, szemmel, vércsoporttal, kezekkel és lábakkal, akit az emberi közösség azért foszt meg a legalapvetőbb jogtól, az élettől, mert még az anyja testében van. Nem tud sikoltani, nem tud tiltakozni, amikor apró testét szétszaggatják a kórházban – ahová az emberek gyógyulni járnak, őt kimetszik, mint egy tumort.

Az abortusz elleni érvelésnek ezen a pontján mindig ugyanaz történik: véget ér a diskurzus, mert két olyan nézet áll szemben egymással, melyek védelmezői a másik felet ki akarják rekeszteni a civilizációból. Már nem védtelen magzatokról és tragikus helyzetű nőkről van szó, hanem karaktermészárlásról, örvénylő gyűlöletről és politikai számításról. Több okom is van arra, hogy kilépjek ebből a törzsi táncból. A legfőbb az, hogy látom a másik oldal igazságát, értem a humánus megfontolásokat, és tisztában vagyok azzal, hogy egy olyan jövő, amelyben a hatalom ugyanúgy tiltja az abortuszt, mint száz éve, nem kevesebb, hanem több szenvedést ígér: csecsemőgyilkosságokat, orvosi felügyelet nélkül végzett műtéteket, megnyomorított magzatokat, fertőzésben elhunyt lányanyákat, tönkrement életeket, depressziót és öngyilkosságot.

Számomra a napnál világosabb, hogy az abortusz gyilkosság. Csakhogy nem vagyok fanatikus, és nem akarom addig követni ennek az igazságnak a jéghideg parancsszavát, míg a társadalom arra nem kényszeríti a megerőszakolt nőt, hogy az erőszak következményét márpedig hordja ki. Úgy hiszem továbbá, hogy semmilyen földi hatalomnak nincs joga megtiltani, hogy a szülők elhajtsák a fogyatékos magzatot, ahogy az anya életét sem kockáztathatja annak beleegyezése nélkül senki ember fia. Ha pedig mindenáron meg kell jelölni egy konkrét pillanatot, amikor már védeni kell az életet, az nem lehet később az első szívdobbanásnál a terhesség harmadik hetében – nem pedig annak harmadik hónapjában, amikor egy abortusz ma Magyarországon törvényesen elvégezhető.

Szeretném, ha a jelenlegi szabályozás hívei is megértenék, hogy a kiszolgáltatott magzat védelme nem a nők elnyomásának eszköze. Szeretném, ha megértenék, hogy nem lehet humánus társadalmat építeni ott, ahol egy magzat élete ennyit ér. Egy ilyen társadalom nem tud felnőni a szexualitással járó felelősségéhez, de alapvető szolidaritást sem tud tanúsítani, hisz a legvégső szentséget, az emberi életet is eltapossa saját érvényesülése, fogyasztása és kényelme oltárán.

Egy új abortuszpolitika azonban nem azzal kezdődik, hogy az állam tilt, hanem azzal, hogy egyrészt ingyenessé teszi a fogamzásgátlást, másrészt megkönnyíti az örökbe adást: pénzt kínál azoknak az anyáknak, akik kihordják gyermeküket, hogy aztán örökbe adják meddő házaspároknak. Egy új abortuszpolitika azzal a szociális biztosítékkal kezdődik, hogy a gyerekvállalás a jövőben sem szegénységet, sem megvetést nem jelent, majd olyan oktatási rendszerrel folytatódik, amely az újszülött világrajövetele után annak a közösségbe való harmonikus beépülését biztosítja. Aztán, ha az ehhez szükséges politikai akarat és pár napnyi parlamenti munka megvalósul, a magyar társadalom végre lemoshatja kezéről a vért, és megvédheti azokat a polgárokat, akiknek a lakóhelye egyszerre Magyarország és az anyaméh. Hiszem, hogy számítanak ránk.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 191 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agnieszka
2016. december 09. 22:08
A beavatkozás 3 hónapos határa sok. A 3 hét túlzás. Ha valaki rászánja magát erre a "megoldásra", tegye minél előbb, az első kimaradt menstruáció után már nagyon sok kétség nem lehet. Megjelennek a rosszul létek is, általában. Valamilyen módon preferálni kellene a gyors döntést és éreztetni a helytelenítést az időhúzás miatt. Ha már. A 12 hét soknak tűnik, ez három kimaradt menstruáció, nem lenne szabad eddig kitolni a választás lehetőségét. Nyilván vannak egészen különleges esetek mentő körülményekkel, de a légkörnek kéne olyannak lenni, h. az időhúzás ne legyen normálisnak elfogadott. Ilyen szempontból egyet értek a Puzsérral. Van sok furcsaság az egészségügyben, nem ez az egyetlen.
o _ A
2016. december 09. 20:03
Mivan, ha negyven éves a nő (meg a pasi is) és nagy az esélye, hogy a gyerek aszpi vagy down-kóros lesz és az egész élete egy szenvedés lesz? Mi van, ha a pasi elhagyta és az "államnak" (tehát közvetetten olyan pasiknak, akiknek nem a gyereke) kellene eltartania a gyereket? Van erre az angolszászoknak egy kifejezésük: cuckolding, szerintem határt kéne szabni ennek, nem elősegíteni azzal, hogy nem engedjük az abortuszt.
ellenforradalmár
2016. december 09. 19:53
Ilyenkor mindig a liberálisokra gondolok, akik jajgatnak a családon belüli erőszak miatt, de egy szavuk sincs a méhen belüli erőszakhoz. Pedig szegény kicsi magzatnak annyi esélye sincs az "anyával" szemben, mint a nőnek az élettársával szemben!
Tündér_Lala
2016. december 09. 19:01
Ez egy olyan téma, ahol mindenkinek igaza van és még sincs. A vita pedig lezárhatatlan. Szögezzük le: A magzat egy élő ember, akit eltesznek láb alól. Lehetnek olyan körülmények, ahol az anyagi, társadalmi, egyéni viszonyok olyanok, hogy az anya és esetleg a párja életét visszavonhatatlanul tönkre tenné a gyermek megszületése. A kompromisszum ott lehet, hogy a felelősséggel legyenek tisztában az emberek (gyakran gyerekek). Legyenek tisztában azzal is, hogy az abortusz nem születésszabályozási módszer és eszköz, hanem bűn amelyet nem büntetnek, de attól még az. Vagyis el kell kerülni. Azt hiszem, hogy ebbe az irányba azért sikerült előrelépni, hogy ezt megértsék az emberek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!