Az önvédelem kora

2016. szeptember 16. 07:11

Kínos, mikor az ateista, sze­kula­rizációhívő baloldali vagy liberális politikus a keresztényi kötelességre hivatkozva kardoskodik a menekültáradat korlátlan befogadása mellett.

2016. szeptember 16. 07:11
Nagy Ervin
Nagy Ervin
Magyar Hírlap

A különböző kultúrájú népcsoportok integrációja mellett kiállók két érve mára megbukott. Jól láthatóan az oktatás nem segíti a beilleszkedést, hisz második-harmadik generációs bevándorlók is szélsőséges iszlám hívőként utasítják el a nyugati civilizáció értékrendszereit; illetve a most érkezők jelentős része sem akarja tisztelni az őshonos többség szokásait, törvényeit. Ugyanígy a munkaerőpiaci beilleszkedés sem volt ez idáig túl sikeres. Az elmúlt másfél évben érkező migránsok nagy része ma is »potyautasként« kapaszkodik a jóléti társadalmak szociális hálójába. Ráadásul Európát, leginkább a déli államokat, nagymértékű munkanélküliség sújtja. A demográfiai problémákat, azaz a népességfogyás folyamatát pedig nem gondolhatja senki sem komolyan, hogy az idegen kultúrájú bevándorlókkal kellene megállítanunk, megoldanunk. Hisz az mindent veszélybe sodor, amit ezen a kontinensen a történelmünk során felépítettünk. Az öngyilkosság lenne – bármelyik izmus oldalán is álljunk, bármit is gondoljunk a nyugati civilizációról!

Úgy tűnik tehát, hogy a bevándorlás pozitív hozadéka mellett kiállók, kifogyva az utilitarista, azaz a haszonelvű és gazdasági érvekből, mostanra leginkább morális indokokkal indulnak a közélet csatamezejére. Amelyen ugyan ez idáig is jelen voltak, de egyáltalán nem keresztény kultúrkörből származtak, inkább hivatkoztak a polgári erkölcsben is fellelhető emberiességre, valamiféle európai humanizmusra. Mára azonban egyre többet hagyja el a bevándorláspártiak száját néhány csetlő-botló, dadogó, kissé idegenül hangzó, a keresztényi értékre hivatkozó mondat. Mit kezdjünk mindezzel? Mit mondhatunk minderre?

Az Ószövetség egyértelműen tartalmazza a »jövevényekkel« szembeni kötelességeinket, de az önvédelem jogát is. Az Újszövetségben kevésbé találunk erre utalást, ugyanakkor a keresztény tanításban fellelhető az a fajta önvédelem, amely nemcsak jog, hanem, ha egy »rábízott életről« (azaz gyermekről) van szó, akkor kötelesség is. Természetesen ez csak és kizárólag akkor léphet életbe, ha az ember saját, vagy a rábízott másik élete kerül veszélybe. Nos, a tragikus tapasztalatok sokasága azt mutatja, hogy eljött ennek az ideje. Eljött az önvédelem jogának és kötelességének ideje! Terrortámadások, gyermekzaklatások, nőkkel kapcsolatos erőszakos cselekmények lenyomatait láthatjuk az áthaladó és letelepedő »migránshordák« lábnyomai mellett. Ez a valóság, nem pedig a jövőre vonatkozó, soha be nem teljesülő, haszonelvű multikulturális Kánaán; de nem is a moralitás léte vagy tagadása.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csurcsányi
2016. szeptember 16. 20:12
Ujhelyi Pityuka! A barátos nőjét Brüsszelbe kivitte alkalmazottnak!
kuwiq
2016. szeptember 16. 12:24
Hogy mondhat ilyet az ígéretes India-kutatóról? A hölgy szakértő, nem holmi titkárnő. A legnagyobb indiai lepratelepről például megírta, hogy az indiai kormányzat bérlakásépítéssel kezd hozzá a probléma megoldásához, "első lépésben 60000 embert költöztetnek be egy 33 négyzetméteres lakásba". Ilyesmi még a Harry Potter féle világban se lenne egyszerű, de hát India a csodák földje.
madarasi.abel
2016. szeptember 16. 10:28
ha már moralizálgatunk: "A Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottsága szerint az, hogy Matolcsy közpénzzel tömi szeretőjét, egy morális kérdés" Szerintetek, mekkora az a morálisan elfogadható összeg, amelyet Matolcsy odaadhat a kurvájának a közpénzből?
krakken96
2016. szeptember 16. 10:10
aki ismeri az iszlamot az tudja,hogy az ereje nem a filozofiában hanem a tömegben van"egységben az erő" igy is terjedt, eleinte amikor gyenge akkor békés eszközökhöz folyamodik amikor már elég erős inditják be a külső jihadot, először az önmagukba levő gonoszt győzik le amikor elég erősek felveszik a harcot a külvilág gonoszaival vagyis alacsony muszlim populáció békében megfér mert kevesen vannak. de ahol jelentős tömeg van, muszlim pártok, szervezetek próbálnak a köv. fázisba lépni, ez a kölömbség a kereszténység és az iszlám között az egyiket a temetőbe szoritották, a másik mindenhol jelen van. igaz,hogy többféleképpen lehet értelmezni a tanitását de egy bizonyos határt senki aki muszlimnak vallja magát nem lép át, ezért a "szélsőséges iszlamista"is közelebb van a mérsékelthez mint egy nem-muszlim.a CIA becslése szerint 100 MILLIÓ radikalizálódásra hajlamos muszlim van a világon.a Törökök egy része is nacionalizmusát az iszlámban kezdi fölfedezni,a vallásos nacionalizmus pedig stabilabb, a szekuláris nacionalisták hamar szétesnek azonban a vallás képes táplálálni a nemzeti érzelmet, a magyar nacionalizmus azért hanyatlott le mert a sokféle felekezet egymással versengett és erőteljes nemzettudat nem tudott kialakulni.(19.-20.század)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!