Ennek így semmi értelme — holokausztoktatás a Pázmányon

2015. május 30. 17:06

Lényegében bármit be lehetne emelni az általánosan kötelező tantárgyak közé.

2015. május 30. 17:06
Földi Bence
benyóblog

„A másik sokkal inkább az, hogy lényegében bármit be lehetne emelni az általánosan kötelező tantárgyak közé. A középiskola nem ad hasznos közgazdasági ismereteket sem, mégsem tanul mindenki egyetemen mikro- és makroökonómiát. Általános állampolgári ismeretekkel sem gazdagodik az a diák, aki a szavazófülkében szembesül először azzal, hogy nem pártokra, hanem személyekre kell voksolni. Tény, történelmi ismeretekkel sem mindenki gazdagodik azonos módon, sok esetben ha egy érettségiző diák eljut a második világháborúig vagy ötvenhatig a történelemleckék sorában, már megveregetik a tanár vállát, milyen remek munkát végzett. Aztán csodálkozunk, ha például a pázmányos diákok úgy reagálnak a fenti hírre, ahogy. A hiányosságokon nem segít, ha általánosan kötelező egyetemi tárgyakkal próbálják betömni a lyukakat, sokkal inkább a középiskolai és általános iskolai tananyag mennyiségét és minőségét kellene felülvizsgálni.

Ám ha már ilyen jellegű tárgyakat akarunk oktatni  — az izraeli követséggel együttműködve, izraeli szakemberek által kidolgozott tananyaggal –, akkor sem elegendő a holokauszt oktatása. Két út lenne járható, persze erőforráskérdés, melyik utat választhatná a Pázmány. Az egyik, hogy általánosságban a népirtásokról, vagy a huszadik századi népirtásokról tartanának kurzust, amelyben nem csupán a holokausztról, hanem például a sztálini diktatúra áldozatairól, vagy az örmény népirtásról is szó eshetne.

Talán ennél is megfelelőbb lenne egy olyan modern politikai ideológiákkal foglalkozó kurzus, amelyben nem félnének elővenni a náci, fasiszta, kommunista, anarchista és egyéb tanok fő ideológusainak szövegeit, amelyeket kritikai szempontból elemeznének. Így talán többen megértenék az ideológiai alapú népirtások mozgatórugóit, mintha csak a holokausztról kapnának bővebb tudást. Az ugyanis nem elegendő, csupán tűzoltásjellegű intézkedésnek tűnik.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 218 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
catalina9
2015. május 31. 11:29
Az azért érdekes, hogy a holokauszt esetében a ballibák mennyire nem tiltakoznak a KÖTELEZŐ jelleg ellen...
catalina9
2015. május 31. 11:26
Elvtársak ez üzlet! "...Alapvetően lényeges azt a tényt kiemelni, hogy a HOLOKAUSZT ugyanazt a fontos funkciót töltötte be Amerika vezető zsidósága, mint Izrael számára; ugyanis a HOLOKAUSZT egy hosszú-távlatú, pótolhatatlan értékű nyerő zseton volt, egy nagytételű hatalmi játékban.."
berzsian56
2015. május 31. 10:50
Szó nincs arról, hogy itt a dikataúrák természetéről szeretnének beszélni. Akkor valóban a huszadik századi népírtás lenne a tantárgy, és benne az éppen gyilkoló zsidó terror. Ők pont az ellenkezőjét akarják, kiemelni a holokausztáldozatokat, megkülönböztetni a többi áldozattól. Csak a zsidó áldozat számít, a többiről nem beszélünk. Hány filmet rendeztek eddig az örmény népírtásról, hány könyvet,filmet láttunk az ukrajnai holodomorról, ami kilenc, azaz számháborúk nélkül is tízszer annyi áldozatot követelt, mint a zsidó holokauszt. És hány Oscar dijat söpörtek be eddig ezek a meg sem született alkotások, és hánymilliárdos kárpótlást kaptak a túlélők, és a túlélők utódai?
szuverén
2015. május 31. 10:03
Földi Bence (FB)! -„….csupán tűzoltásjellegű intézkedésnek tűnik.” FB; ez nem tűzoltás, hanem hitoktatás, avagy átnevelés, hacsaknem agymosás. FB; hajlamos vagyok elismerni, hogy holokauszt témához a legcsekélyebb kritikával is (nem; 100%-os egyetértéssel!!!) hozzászólni, kell jó adag bátorság. Ezért fogadja tisztelgésemet. -Hozzászólók segítsetek megérteni, mert én sosem jártam egyetemre. (Nagyképű dicsekvés ez; de ma ehhez is kell, némi öntudat. Nem véletlenül hazudnak sokan diplomát.) Tehát, az egyetemi autonómiába belefér-e, hogy egy idegen hatalom (úgy értem; baráti és/meg/vagy testvéri ország) nagykövete odamegy és megmondja, mit és hogyan kell („...nem középiskolásfokon...”) tanítani. Az értetlenségem érthetősége érdekében, idézek egy; 3-4 évtizedes kabarét: „Én nem értem ezt a politikát. Válasz; majd én megmagyarázom. Viszontválasz; megmagyarázni én is tudom, de nem értem”. -Tehát az egyetem vezetése sunyi megalkuvó, hogy ezt a divatosan kötelező „trendit” felvállalja. Vagy olyan kemény legény, aki látványosan felvállalja, hogy igen is én bátran vállalom, hogy gyáva, megalkuvó vagyok. Komolytalan kérdésem komolyságának bizonyítására, közmondást idézek, bár nem értek vele egyet: Nem az a legény aki adja, hanem aki kapja? -FB, a kötelező „hitoktatásban”, tényleg van valami tűzoltásféle. Határozottan emlékszem a „szuculizmus” végnapjaira. Amikor úgy látták, hogy fokozni kell a szuculizmus szeretetét. Ennek pedig legjobb módja, ha fokozzák az ideológiai képzést. Ezért még a targoncavezetők, száz órás képzési idejébe is kötelező volt; 20 óra, politikai (hit)oktatás, szeretetfokozási próbálkozás. -Van remény, lehet fokozni még. Volt Marxista egyetem is, mely a szuculizmus megismeréséről, megszerettetéséről szólt. Foxi-maxinak becézték, nem lehetett felvágni rá. Miért ne lehetne kizárólagosan, holokauszt szak is. Azonban az ilyen kötelezőségek hatékonysága közismert. Két szocialista ország maradt. Észak Korea és Kuba, egyik sem az a hely, ahová normális ember elvágyódik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!