Felvilágosította a Fidesz Magyar Pétert: elbújhat a tiszás szégyenében
„Aki azt gondolja, hogy minden nőt megkaphat, az egy nőt sem kap meg igazán” – jegyezte meg a Fidesz-frakció.
A gimnáziumi férőhelyek számának megfelezési tervét még időben elkapták, nem kellett visszavonni, csak letagadni, hogy volt ilyen terv.
„Pedagógusok és oktatásszociológusok régóta mondják, hogy az általános iskolát kellene gyökeresen megváltoztatni. Olyan általános iskola kell, ahol a még minden iránt érdeklődő gyerek motívumait nem lerombolják, hanem erősítik; ahova szorongás nélkül járhat; ahol nem kudarcok sorozatát szenvedi el, ami egyre reménytelenebb lemaradással párosul, hanem az »egyre többet tudok« sikerélményében van része; ahol a negyedik év végére olvasási készsége, íráskészsége, számlálási készsége és a többi alapkészsége olyan szintre kerül, hogy nem akadálya a további ismeretszerzésnek. Ilyen iskolában nem fordulhatna elő, hogy valaki már az első osztályban »végleg« lemarad, mert mindenféle tanulástól elveszik a kedvét. Ilyen iskolában nem történhetne meg, hogy az évek előrehaladtával a tanulóknak nem a tudása, hanem a lemaradása gyarapszik. Az ilyen általános iskolából jövő gyerekek biztosan jó szakmunkások (is) lesznek.
Ehhez persze át kellene strukturálni a tananyagot, meg kellene változtatni a tanítók pedagógiai kultúráját. Alkalmazni kellene azt a régi fölismerést, hogy a tanítónak nem kevesebbet kell tudnia, mint a tanárnak, hanem ugyanannyit, csak éppen mást, illetőleg bizonyos területeken – például pedagógia és pszichológia – többet. Erre sok pénzt kellene áldozni, mint ahogy a nagy gazdasági ugrást végrehajtó államok (a skandináv államok, Szingapúr, Japán) sok pénzt költöttek az oktatásra. És nem akkor, amikor már gazdagok voltak.
Ehhez képest pártunk és kormányunk 2015-re kevesebb pénzt tervez az alapfokú oktatásra, mint amennyit 2014-ben költött rá. Talán ha kevesebb stadion épülne, és kevesebbet lopnának…
De hát maga Orbán Viktor mondta, hogy ne azt figyeljük, ami mond, hanem azt, amit csinál. És valóban, a költségvetés számaiból épp az ellenkezője bontakozik ki annak, mint amit a munka megbecsüléséről hablatyol. Az orbáni oktatáspolitika boszorkánykonyhájából nem »hadra fogható, jól képzett szakmunkások« fognak kijönni, ahogy a háborús szókészletet előszeretettel használó maffiafőnök mondja, hanem olvasni alig tudó, a műszaki rajzban eligazodni képtelen betanított munkások, akiket »minőségéhez képest meglepően olcsó« rabszolgaként ajánlgat arab befektetőknek.”