Amikor egy showműsor gyenge nézettséget produkál és hétről-hétre totális érdektelenségbe fullad, a tévécsatorna fogja és leveszi a műsorról. Ezt követeli a piac és a televíziózás logikája. Erre hivatkozva távolították el a szemünk elől azt a néhány nívós és kulturált műsort, ami miatt valaha talán érdemes volt a nagy tőkeerejű televíziós csatornákat nézni. Ilyen volt például a Hajós András által vezetett Magánszám vagy akár a BL-közvetítések. Ezeknek a műsoroknak az állítólagos kudarca teremt hivatkozást arra, hogy évről-évre egyre hitványabb és aljasabb koncepciók kapjanak teret, amilyen momentán mondjuk az Éjjel-Nappal Budapest.
Na de mi történik akkor, amikor Hajdú Péter kerül ebbe a cipőbe? Mi történik, ha Hajdú Péter szennyes show-ja szorul ki a harminc legnézettebb magyar nyelvű tévéműsor közül? Mi történik akkor, amikor az emberek fogják a távkapcsolót, és azt mondják, hogy köszönik, a rákbeteg gyerekek sztorijai többé nem szórakoztatják el őket két reklámblokk között. Köszönik, elegük van ebből a beszédképtelen, humortalan és gátlástalan újgazdag proliból valamint nyomorúságos műsorának egyetlen önfeledt tagjából, a röhögőgépből. Immár tudjuk, mi történik. Egy órával előbbre hozzák a műsor kezdésének időpontját, és ezzel a legnézettebb sávba emelik.
Tönkretette az elvtárs a gyárat? Nevezzük ki miniszternek! Nincs nézettséged a késő estében? A prime time-ban a helyed! Egy kulturált országban Hajdú Péter soha nem kerülhetett volna képernyőre. Egy tőkés országban most húzna el a vérbe. Magyarországon azonban a csőd nemhogy elbocsátást, de előléptetést ér. Vajon mit üzen ez a jutalom Hajdú Péternek? Ha tovább romlik a teljesítménye, és a Frizbi az ötven legnézettebb tévéműsor közül is kihullik, átkerülhet a szerda estéből a szombat estébe? Aztán ha már a százban se lesz benne, kinevezik a TV2 programigazgatójának?
Mindegy, hogy ez az előléptetés azért valósulhat meg, mert Hajdú milliárdos vállalkozó, és busásan megvásárolja a műsorsávot, amit lerombol, vagy azért, mert az egykori szoci aranyifjú jelenleg épp a fideszes kapcsolatait építgeti sikeresen vagy akár azért, mert a hirdető cégek dogmásan hisznek abban, hogy minél állatibbá kell tenni a tömeget, olyan mélyre rugdosni a közerkölcsöt meg a jóízlést, hogy a tévénéző még egy Hajdút is képes legyen megemészteni. Teljesen mindegy, hogy miért.