„Először is, már az uniós tagság elnyerésekor látszott, hogy a napi politikai szempontoknak alárendelt állami költségvetésben nem volt félretéve kellő mértékű hazai forrás, amely a társadalmilag és gazdaságilag valóban hasznos fejlesztések társfinanszírozását szolgálhatta volna. Így a magyar törekvés mindinkább az lett, hogy a nagy támogatási intenzitású projektek felé kell fordulni. Vagyis nem az a lényeg, hogy milyen fejlesztésre lenne valóban szükségünk, hanem hogy mihez kell a legkevesebb hazai hozzájárulás. Másodszor: az egymást követő valamennyi kormány sikermutatónak tekintette a forráslekötést, majd pedig a pénzlehívást. Márpedig ha nem az elért társadalmi-gazdasági hasznot maximalizálják, hanem az a cél, hogy »ingyen pénzt ne hagyjunk a kasszában«, akkor kevés számú, költséges és bonyolult projekt felé húz a gyakorlat. Az ilyen megrendeléseket azután a dolgok logikája szerint gyakran tőkeerős külföldi vállalkozók viszik el. (…)
A magyar kormány nagy politikai eltökéltséggel átformálja a pénzosztó bürokráciát. De csak itthon, és most sem hatékonysági áldozatok nélkül. Hiszen minél inkább erőltetik a patrióta gazdaságpolitikai irányvételt, annál könnyebben csúsznak be tényleges jogi, eljárásrendi hibák, és annál indokoltabbnak érzik európai partnereink az alapos ellenőrzést a szóban forgó országok esetében. És mi szóban forgunk egy ideje.”