„- Hová vezet ez a stratégia?
- Nehéz megjósolni, de minden bizonnyal a söriparon túlra mutat – ott már nem sok felvásárolni való maradt. A legáltalánosabb tipp, hogy Brito következő célpontja az SAB Miller, vagy ha az nem, akkor a Pepsi Cola. Majd pedig jöhet a kevésbé profitábilis brandektől való megszabadulás. Britonak nem okozna nagy gondot kidobni a Stellát, ha ezzel növelné a profitot. Sőt a Bud, Stella, Beck’s, Coronita négyesfogatból szerintem egyet hamarosan bezárnak, mert ezek egymással versenyeznek. Végső soron minden bizonnyal egy új üdítő fog kifejlődni a sörből, ami mindenekelőtt a többi szénsavas üdítőitallal versenyzik majd.
- Mi történik a sörpaletta másik végén?
- A nyolcvanas évek Amerikájából kiinduló sörforradalom, vagy sörreneszánsz ma már mindenhol jelen van, ahol egyáltalán sört főznek. Olaszországon, Franciaországon, Baszkföldön már nem is csodálkozunk, de azt kevesen tudják, hogy Brazíliában, Kínában, Tanzániában és Ukrajnában is hódít a craft-beer revolution, azaz az őszinte sör, ami valódi alapanyagokból készülő személyes termék, és nem az a végső célja, hogy minél több pénzt generáljon.
Amikor 5 éve Magyarországra érkeztem, nyoma sem volt a kézműves sörnek, most pedig itt ülünk 17 sörcsap előtt, melyből csak magyar kézműves sört csapolnak. A forradalmi hangulat ott lángol fel először, ahol nagyon rossz állapotban van a sörkultúra, pl. Amerikában és Magyarországon, de lassan ott tartunk, hogy a nagy sörkultúrák is forrongani kezdenek. Így pl. szülőhazám Belgium 20 év után egy második sörreneszánsz küszöbén áll. A külföld már egy évtizede imádja a belga sört – most úgy fest, hogy a belgák is kezdenek rászokni. Németország is csak most kezd felpörögni, ez nagyon izgalmas lesz!”