Úgy földbe állt a német vállalat, mint a gerely – búsulhatnak a románok
400 millió euró hiányzik, Romániában kongatják a vészharangokat.
Vajon a Fidesz mai népszerűségében mégis szerepet játszik a kormánypárt médiahegemóniája?
Romániában Nastase médiahegemóniája és a heves kormányzati propaganda ellenére elvesztette a 2004-es elnöki és országgyűlési választásokat, Basescut viszont az intenzív karaktergyilkos kampány ellenére elnökké választották. Lengyelországban úgy tartják, hogy „akié a média, az veszíti el a választásokat”, és előszeretettel hivatkoznak Kaczyinski 2007-es bukására. Ugyanígy vesztette el a választásokat Kosztov 2001-ben Bulgáriában, Jansa 2008-ban Szlovéniában, és nem mellesleg Boross Péter 1994-ben és Orbán 2002-ben Magyarországon.
Vajon a Fidesz mai népszerűségében mégis szerepet játszik a kormánypárt médiahegemóniája? És ha igen, mennyiben különbözik a mai magyar helyzet – és a magyar választó – a romántól, a lengyeltől, a bolgártól, a szlovéntől vagy éppen az 1994-es és 2002-es magyartól? Vagy a Fidesz nem is népszerű, csak a médiahegemóniája torzítja a méréseket, mert a válaszadók többsége nem meri elmondani, hogy az ellenzéki pártokat támogatja?