Románia azért kapta ajándékul Sztálintól Észak-Erdélyt, hogy lenyelje a kommunizmust – kérdés, hogy most „robban-e a puliszka?”
A legjobb politikai barométer a világban a román politika mozgása: ahová áll, ott mindenképpen fordulat várható.
Ebben az országban ugyanis mindenki, aki bármiféle kapcsolatban áll bármelyik iskolával, pontosan tudja, hogy az oktatási kormányzat tevékenysége egyetlen drámai kudarc.
„Az államtitkár asszony persze jól illik a rendszerbe. Nem érti, vagy nem akarja érteni, hogy a demokráciának, a demokratikus politikának az a lényege, hogy közvetít az eltérő vélemények, a különböző társadalmi és érdekcsoportok között, hogy megpróbál a társadalom javát szolgáló kompromisszumokat létrehozni. Hoffmann Rózsának nincsenek önálló gondolatai, karrierje érdekében hajlandó bármit megtenni (ez már a rendszerváltás előtt is így volt), hibátlanul elsajátította a jelenlegi kormányt általában is jellemző arroganciát és politikai cinizmust. Azt mondani ugyanis, hogy a köz-, vagy akár a felsőoktatásban minden rendben van, az nem egyszerűen a valóság elferdítése, hogy azt ne mondjam, hazugság, hanem ennél több, az emberek, a társadalom tudatos megtévesztése.
Ebben az országban ugyanis mindenki, aki bármiféle kapcsolatban áll bármelyik iskolával - vannak iskoláskorú gyerekei, unokái, vannak pedagógus barátai, ismerősei, szomszédai - pontosan tudja, hogy az oktatási kormányzat tevékenysége egyetlen drámai kudarc. Teljes az összevisszaság, a bizonytalanság, az államosítás intézményrendszere nem működik, pénz sincs az államosításra, áttekinthetetlen az átadás-átvétel folyamata, az önkormányzatok nem tudnak tervezni, nincsenek kerettantervek, nem valósul(t) meg az életpályamodell, nincs béremelés, de van óraszámemelés, az államtitkár asszony állításával szemben igenis van sztrájkhangulat, nagy az elkeseredés, a kilátástalanság a pedagógusok körében. A felsőoktatásból újabb milliárdok kerülnek kivonásra, szűkül az ösztöndíjrendszer, csökken az állami férőhelyek száma még a kormány által preferált területeken is, az egyetemek kénytelenek a vizsgaidőszakban két hétre bezárni, hogy valamiképpen életben maradjanak, a legtehetségesebb fiatalok pedig már rég elmentek, aki meg még itthon maradt, már csomagolja a bőröndjét. Nagyjából ez az oktatás átalakításának az eredménye.”