A fej törő, a média piac

2012. szeptember 12. 14:42

Értünk, nézőkért meg kell ám harcolni, kérem! Nem ám csak úgy gyere, RTL2, bekaplak!

2012. szeptember 12. 14:42
Reflexor
Médiapiac

„Sokan azt gondolták, hogy a plakát kampány mögött egy energiaszolgáltató áll, aki majd azt fogja magáról mondani, hogy környezetbarát. Ez a Föld bolygó (kék bolygó), a zöld fű és kék ég ébresztette természettel kapcsolatos keretek, tapasztalati emlékek miatt teljesen jól integrálható. A szolgáltató azért ugrik be, mint jól integrálható keret, mert reklámról van szó, nyilván nem a természet reklámozza önmagát, illetve az sem valószínű, hogy egy magánember csak úgy ezt kiplakátolta és kész. Az sem annyira sanszos, hogy cserkészek reklámozzák majd a kirándulás fontosságát, mert a cserkészeknek nincs pénzük óriásplakát kampányra. A lehetőségek szűkülésével a környezetbarát, vagy zöld energiaszolgáltató egyre könnyebben elgondolhatónak tűnik. Az integráció során tehát létrejön egy hipotetikus mentális tér, melyben a kampány mögött egy feltételezett energiaszolgáltató áll, aki a majd – újabb, egyelőre szintén hipotetikus mentális térben – később leleplezi magát, sőt akár fejben már ki is egészülhet ebben a mentális térben a plakát szövege: az élet szép, az ég kék, a fű zöld... őrizzük meg ilyennek, használjunk zöld energiát!

A plakát kampány első fele tehát egy – megoldás híján – tudati nyughatatlanságot, érzelmi feszültséget okozó integrációs kvíz, melynek különböző hipotetikus megfejtései vannak, amiket a plakát verbális és képi elemei, valamint a reklám volta szorítnak korlátok közé.

De mi történik, amikor a labdát a második plakát hullám lecsapja? Ezen múlik minden, mert ezen a ponton oldódik fel a feszültség és kerül helyére a jelentés.

Figyeljük meg utólag, milyen érzés volt ezt látni? Örömöt okozott a megfejtés, mint egy jó kvízkérdés megfejtése? Nem valószínű. Bennünk inkább a »ja... úúúú«-ként leírható érzést ébresztette, amit hangban úgy kell elképzelni, hogy az »úúúú« hosszan elnyúlik és hangmagassága egyre mélyebbre zuhan. Miért van ez? Bennünk legalábbis azért, mert egyrészt mi is mást feltételeztünk, másrészt a fű zöld színe és az ég kék színe természetes, de egyáltalán nem magától értetődő az, hogy RTL2. Nem, az RTL kettő most születik, senki sem látta még, hogy milyen, ezért nem lehet természetes, magától értetődő, hogy van. Ez bizony elég zavaró. Vajon miért akarták egy új dologról azt mondani, hogy tényleg olyan, mintha ezer éve így lenne? Mert valószínűleg pont ezt akarták üzenni: mostantól legyen mindenkinek tök természetes, hogy két RTL van. De nem az, csak ha sokat nézzük. Nagyon sokat. Értünk, nézőkért meg kell ám harcolni, kérem! Nem ám csak úgy gyere, RTL2, bekaplak!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
devlaci2
2012. szeptember 14. 16:42
hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus hipotetikus
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!