„Lett valami a mediatorveny.eu domainnév ajánlatukból?
Őszinte meglepetésünkre (nevet!) de, egyáltalán nem kaptunk rá választ. Meg akarta vásárolni ezt a domaint a Médiatanács tőlünk. A mi viszontajánlatunk meg arról szólt, hogy abban az esetben, ha néhány elmulasztott vizsgálatot a Médiahatóság lefolytat, akkor az általuk óhajtott mediatorveny.eu domainnevet nem eladjuk nekik, mert a pénzük égetné a kezünket, de szívesen odaadjuk ingyen. Aztán erre mégsem válaszoltak. (...)
Ön szerint meddig terjedhet a Médiatanács vizsgálati hatásköre? A NeoFm, a Klubrádió és a Tilossal szemben ugyanis több eljárást kezdeményeztek. Ez mennyire befolyásolhatja a hazai sajtó helyzetét?
A hazai sajtó helyzetét az általános politikai helyzet, és a Médiatanács léte már önmagában nagyon torz irányba változtatta meg. Egyrészt, a közszolgálati média közszolgálati funkcióját gyakorlatilag beszüntette, alapvetően kormánypropaganda működik ott. A helyzet a kereskedelmi médiából pedig száműzte a közéletet. Ami a Médiatanács hatáskörét illeti: egy rendesen működő, európai médiarendszerben ilyen típusú hatáskörei, ami a NeoFm-mel, illetőleg a Klubrádióval kapcsolatban megvannak a Médiatanácsnak, többé-kevésbé túlzottak. Az érem másik oldala a Médiatanács politikai karaktere. Ez így együtt teszi elviselhetetlenné az irányítást, szabályozást. Ha végig kéne gondolnom azt, hogy mire való a Médiahatóság, akkor alapvetően három okot tudnék mondani: a frekvenciagazdálkodás, a többség által megvetett kisebbségek alkotmányos védelme, illetve a kiskorúak védelme. Első két funkciójának nem tesz eleget, utóbbit is csak felemásan, de még valahogy ellátja. Erre milliárdokat elkölteni irtózatos pazarlás. Ebben a helyzetben teljesen ésszerű javaslat ennek az egész »hatóságosdinak« a megszűntetése.
Az ORTT elnöki posztjáról a NeoFm és ClassFm rádiók frekvenciáinak kiosztásakor mondott le, tiltakozásképpen. Hogyan értelmezi azt, hogy a NeoFm az elmúlt napok hírei alapján kénytelen lesz lehúzni a rolót?