Öngyilkos pénzvilág

2012. május 08. 07:22

A világot irányító hatalmi struktúra valóban öngyilkosságot készül elkövetni, és ehhez mintegy eszközül használ mindannyiunkat. Ebben az értelemben a működési logikája tökéletesen megegyezik a rákos burjánzás mechanizmusával.

2012. május 08. 07:22
Bogár László
Bogár László
Magyar Hírlap

„A világot irányító hatalmi struktúra valóban öngyilkosságot készül elkövetni, és ehhez mintegy eszközül használ mindannyiunkat. Ebben az értelemben a működési logikája tökéletesen megegyezik a rákos burjánzás mechanizmusával. A rákos sejtburjánzással sem lehet megértetni, hogy mértéktelensége a semmibe vezet, hisz ennek nyomán az általa megtámadott szervezet számára egyre kevesebb erőforrást hagy használni, viszont egyre nagyobb feladatokkal terheli meg, hiszen a fölös mennyiségű anyagcsere- végterméket, amelyet a ráksejtek »nagy zabálása« okoz, egyre nagyobb erőfeszítésekkel lehet csak eltávolítani. És végül, amikor ezt az egyre növekvő »deficitet« a szervezet már nem tudja áthidalni, akkor bekövetkezik az összeomlás, a szervezet elpusztul, a benne növekvő rákos sejtburjánzással együtt.

A legtalányosabb kérdés tehát az, hogy ha a ráksejt olyan intelligens, mint amilyennek a rákkutatók állítják, akkor miért nem képes észlelni, hogy valójában öngyilkosságot készül elkövetni. Intelligenciája evidens módon következik abból, hogy »trükkök százaival« igyekszik kijátszani a szervezet komplex, többlépcsős védelmi rendszerét, és sajnos, mint a világon évente rákban elhunyt több mint hatmillió ember példája bizonyítja, legtöbbször sikerrel. A feladat tehát egyértelmű, meg kellene fejteni e végzetesen önpusztító magatartás mélyen rejlő okait. Képletesen szólva párbeszédet kellene kezdeményezni a ráksejttel, hogy megértsük öngyilkos viselkedésének mozgatórugóit. Ezt persze könnyű kimondani, véghezvinni viszont nagyon nehéz, de bíznunk kellene abban, hogy azért nem lehetetlen. Döntő fontosságú annak a modellezése, hogy mit válaszolhatna egyáltalán a kérdéseinkre. Az egyik lehetőség a cinikus elutasítás, amelynek lényege, hogy a korlátlan szabadság mámorító érzése semmihez sem hasonlítható, így mivel minden mulandó, és előbb vagy utóbb úgyis minden elpusztul, semmi értelme mértékletesnek lenni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 185 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ÁdámkaAuditore
2012. május 09. 02:08
"Az új katonai kormányzat ebben a helyzetben mindenekelőtt moratóriumot rendelt el a parasztgazdaságok adósságtörlesztésére, s államkötvényekkel átvállalta a hitelezők kifizetését. A végrehajtás nehézségei ellenére az új agrárpolitika megszabadította a parasztságot a nyomasztó uzsoraadósságtól, melynek kamatai 20 %-tól akár 100 %-ig is terjedhettek! A kormányzat az új termésig rizskölcsönt, majd mezőgazdasági bank létesítésével kedvező hiteleket is biztosított a parasztgazdaságok számára. A távlati célkitűzés a mezőgazdasági termelés fellendítése, az élelmiszer-önellátás megteremtése volt. Intézkedéseivel a katonai diktatúra drasztikus, antidemokratikus belpolitikája ellenére megteremtette tömegbázisát, Pak Csong Hi az ismétlődő „demokratikus” parlamenti és elnökválasztásokon, népszavazásokon rendszerint a vidék, a hagyományosan konzervatív parasztság szavazataival győzött. A kormány többek között farmgazdálkodási, valamint talajjavítási programot is kezdeményezett. Ennek érdekében már 1961 júniusában segély-megállapodást írtak alá az UN Special Funddal és a FAO-val. Megkezdődött a mezőgazdaság villamosítása, a műtrágyagyártás és a mezőgazdasági gépgyártás is. A kormány továbbá szorgalmazta az ellátási, értékesítési és hitelszövetkezetek létrehozását, s rajtuk keresztül is technikát, műtrágyát és hiteleket juttatott a parasztgazdaságoknak, valamint felvásárolta termékeiket. Megjegyzendő, hogy a rizs állami felvásárlási ára évtizedeken át magasabb volt, mint kiskereskedelmi ára, és ez évente növekvő terhet jelentett a költségvetés számára (hasonló gyakorlat élt Észak-Koreában is, a rizsfelvásárlás mindkét országban állami monopólium). Bár az intézkedésekkel sikerült a falusi lakosság és a mezőgazdaság akkori legfontosabb problémáit orvosolni, az agrárkérdés továbbra is a dél-koreai fejlődés, a modernizáció problematikus területe maradt. A nagyarányú iparosítás, beruházások nyomán a falusi lakosság, főként a parasztfiatalok milliói áramlottak a nagyvárosokba. A falvakban a hetvenes évekre már munkaerőhiány mutatkozott, míg a felgyorsult urbanizáció kiélezte az élelmiszerszükségleteket, a lakásigényeket, a szociális ellátás kérdéseit a városokban. Eközben a mezőgazdaság fejlődése messze elmaradt a kitermelő- és gyáripartól, 1962 és 1971 között aránya átlagosan évi 4 % volt, az utóbbiak 18 %-ával szemben. Mindez újabb határozott lépésre késztette a kormányzatot. Erre a problémára keresett választ a Pak Csong Hi elnök által 1971-ben kezdeményezett „Szemaul Undong” – Új falu Mozgalom, melynek célja a mezőgazdasági termelés, egyben a falu modernizálása volt. Az állam adminisztratív, műszaki-technológiai és pénzügyi segítséget, hiteleket nyújtott olyan programokhoz, melyek előmozdították a parasztgazdaságok jövedelmezőségét, korszerűsítették a gazdálkodás színvonalát, javították a parasztság élet- és munkakörülményeit. Széleskörű gépesítési, villamosítási, csatornázási, öntözési, infrastrukturális programokra került sor. A régi szalmazsuppos vályogházakat korszerű pala- és cseréptetős parasztházak váltották fel, kiemelt figyelmet fordítottak a falusi közegészségügyi és kulturális viszonyok javítására, korszerűsítésére. A parasztgazdaságok jövedelme 1970-1977 között közel hatszorosára emelkedett. A nyolcvanas években az ország rizsből ismét önellátóvá vált, a rizspalántázási és betakarítási munkák 80 százalékát már gépesítették."
ÁdámkaAuditore
2012. május 09. 02:02
Mikor múltkor írtam, hogy a piac és a tervezés nem zárja ki egymást, dettó erre gondoltam.
ÁdámkaAuditore
2012. május 09. 02:01
Érted mit akarok mondani? Míg nincs egy államcsőd és a hitelezőink le nem szálnak rólunk, addig nem jöhet a magyar Pak tábornok. Addig itt vegetálunk egy kibaszott Orbánnal.
ÁdámkaAuditore
2012. május 09. 01:59
Blogen, akkor olvass kicsit a Pak féle diktatúráról: http://www.href.hu/x/hr2v Ez az ember inkább volt ns, mint neolib, inkább egy Hitler a szó legpozitívabb értelmében, mint egy agyát a chichagoi zsidóállatok seggében hordó Pinocsettó Pinokkió. Annyi köze van csak a neolibekhez, hogy nem zárkózott be, ahogy egyetlen normális ember sem tenné. Ez lényegében az „irányított kapitalizmus”, az államkapitalizmus vagy a „command economy” egy változata volt, s megvalósításában – különösen a hatvanas években – tevékenyen közreműködtek az amerikai International Development Agency (IDA) szakértői. A katonai kormányzat megőrizte a szabad vállalkozás, a piacgazdálkodás rendszerét, de közvetlen vagy közvetett ellenőrzése alá vonta a kulcsiparágakat, a külkereskedelmet, a bankokat, a legfontosabb projekteket. Az elkövetkező évtizedekben maradéktalanul érvényesült az állam szabályozó, koordináló szerepe az erőforrások, a tartalékok, a gazdaságipénzügyi eszközök mozgósításában, a külföldi segélyek, hitelek elosztásában, és az árpolitika alakításában a központilag meghatározott célkitűzések érdekében. A kormányzat mélyrehatóan és átfogóan kapcsolódott be a gazdasági folyamatok irányításába mind az állami, mind a magánszektor területén. Ezzel az állam, a politikai hatalom vált a gazdasági modernizáció, a gazdaságfejlesztés döntő tényezőjévé Dél-Koreában. A katonai (majd félkatonai) diktatúra („development dictatorship”) s az azt megtestesítő személyi hatalom három évtizeden át meghatározó szerepet töltött be a gazdasági stratégia megvalósításában, a „kis tigris” felnevelésében. A katonai kormányzat, ha kellett, kemény kézzel, drasztikus eszközökkel is biztosította a gazdasági fejlődéshez szükséges társadalmi- politikai „nyugalmat”, stabilitást. Ezt a külföld, a külföldi beruházók is értékelték. Kisebb léptékű, történelmileg csupán átmeneti eredménnyel záruló, de hasonló jellegű folyamat ment végbe Északon is az „államszocializmus” létrehozásával. A gazdaság modernizálásában, szerkezeti átalakításában ugyancsak domináns szerepet játszottak a dél-koreai pénzügyi-ipari konglomerátumok, monopóliumok, közismert nevükön a csebolok (chaebolok) is, melyek kezdetben családi vállalatok formájában8 főként a külkereskedelemben jelentek meg. A későbbiekben a mintegy 50 csebol érdekeltségét kiterjesztette más termelési ágazatokra, s máig ellenőrzi az ipari termelés szinte valamennyi területét. Többségük napjainkban jelentős világgazdasági befolyással bír. A katonai-polgári kormányzat nagy mértékben reájuk ruházta gazdasági programjának, konkrét célkitűzéseinek megvalósítását, és ehhez folyamatos sokoldalú támogatást nyújtott. A csebolok rendszerint 20-50, különböző profilú vállalatot egyesítenek, s szorosan összefonódtak a kormányzattal. A dzaibatsuktól eltérően azonban nem szerezhették meg valamely bank ellenőrzési részvénycsomagját, így csak a kormány által ellenőrzött hitelintézetekre támaszkodhattak. A 80-as évektől a kormányzat fokozatosan korlátozni kezdte a cseboloknak nyújtott kedvezményeket, hogy csökkentse gazdasági befolyásukat, a kilencvenes években, főként az 1997-1998-as pénzügyi válságot követően, a Világbank nyomására, a vezető csebolokat részleges „önfeldarabolásra” is késztette... Figyelj öreg, én hasonló szellemet várok Vonától is a húgymeleg, céltalan, szervezetlen szabad verseny helyett. Ha pedig 20-30 éven belül helyreáll az ország, akkor majd jöhet Ausztria is. De az első és legfontosabb, hogy a kurva hitelezőinket meg a gazdasági életbe való be nem avatkozást és a gazdasági élet spontán, tervezés nélküli fejlődését hirdető majmokat szép sorjában fel kell kötni vagy el kell üldözni innen a jó büdös picsába. Tényleg köszönöm, hogy megemlítetted, ő példaértékű vezető és igazi hazafi volt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!