A Malév-csőd tanulságai: mi a biztos bukás receptje?

2012. február 06. 17:14

A Ryanair egyenesen Hungary Rescue Plant (Magyarország Mentési Tervet) hirdetett.

2012. február 06. 17:14
Tallián Miklós
hvg.hu

„A Malév számára az egyetlen túlélési lehetőség az lett volna, ha egy nagy, Európán belül is jó pozíciókkal rendelkező légiszövetséghez (Star Alliance vagy SkyTeam) csatlakozik, és be tud szállni az ő átszállási kapcsolataik kiszolgálásába, valamint a szövetség többi tagjához hasonló műszaki hátterű flottába ruház be, így csökkenti a karbantartás költségeit. Ezt a lehetőséget azonban elszalasztotta, és amikor a kétezres évek elején az Orbán-kormány piacra akarta vinni a cég 50 százalékát, már késő volt, és nem kellett senkinek.


Hogyan tovább? Rövidtávon a turistaforgalom vissza fog esni, azonban ezt a hézagot a fapados járatok több mint valószínűen ki fogják tölteni, fel fogják szívni a Malév olcsó jegyeit vásároló közönséget. Ezt a szándékukat már be is jelentették, sőt, a durva marketingfogásairól ismert Ryanair egyenesen Hungary Rescue Plant (Magyarország Mentési Tervet) hirdetett. A budapesti üzleti járatokat máris sűrítették a hagyományos társaságok, illetve kieső Malév-célpontokat is pótoltak. Így kisebb kényelmetlenséggel (a reggeli kiutazás, esti hazatérés néhány kisebb forgalmú célpontnál nem lesz lehetséges) szinte minden fontos funkció megmarad.

A budapesti átszálló utasokat valószínűleg elviszi a korábbi konkurencia Bécsen vagy más állomáson át, a kizárólag államközi szerződés alapján repülhető útvonalakra pedig vagy kijelöl valaki mást a magyar állam, vagy a partnerországok légitársaságai viszik el a forgalmat. Összedőlni semmi sem fog, a magyar gazdaság meg fog maradni a Malév nélkül is. Ha valaki mégis úgy gondolja, érdemes új flag carriert indítani, nem árt, ha gyorsan cselekszik, hiszen minél később jelenik meg, annál nehezebben fogja a most elvesztett piacokat visszaszerezni, ezért is lett volna szükség rendes csődstratégiára és valami minimális előrelátásra.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nyugalmazott tanár
2012. február 07. 07:21
A Malév-csőd tanulságai: mi a biztos bukás receptje? Egy szocialista-liberális kormány. Kecskére káposztát, posztbolsevikre államot ne bízz.
őshonos
2012. február 06. 22:29
Hogy a francba lehet ilyen semmitmondó cikket írni.Semmi konkrétum,utólagos okoskodás,stb.És ezért még fizetnek is valahol?
Auschwitz FC
2012. február 06. 21:50
Több baj is volt a Malévval. 1) komcsi káderek elfekvője volt, valamint pénztemetőként is működött (mindenkori állam öntötte bele a pénzt, sosem nézték, hogy akkor most mi is a hiba, hol ereszt a rendszer, stb) 2)gazdaságtalanul működött, nagyrészt azért, mert: 1-es pont.... Szerintem is jó, hogy kinyiffant. Szegény komcsi apparatcsik felső-és középvezetők elvesztették a munkájukat. A piacnak van egy törvénye, amit felénk látszólag képtelenek megérteni (a valóságban nagyon is értik, csak hát kell a pénz a mindenkori elvtársoknak): A veszteséges vállalat csődbe megy. Remélem a BKV-val is hasonló történik, és akkor a kibaszott narancsosok is lehúzhatják végre a rolót. Mielőtt még valaki nekem esne: sajnálom a szegény embereket, akik elvesztették az állásukat. (Ehhez kapcsolódik a második bölcsesség: A csődbement vállalatok dolgozói el szokták veszteni a munkahelyüket.) Egyébként a Ryanair már mozgolódik, akinek van némi tapasztaélata a légi utasforgalomban (pl. több éve-évtizede pilóta, utaskísérő, stb) az ezután is munkát fog tudni találni. Aki egy élhetetlen fasz fölülről benyomott kádercsemete volt, az meg hadd szopjon. Persze ott van szürke középréteg, aki egyikbe sem tartozik bele. Ők csak szimplán vesztesek. Rossz nekik.
Soma
2012. február 06. 21:03
"A Malév gazdasági ügyei évekkel korábban az egyik magyar kisrészvényesnek is gyanússá váltak. " ------------ Érdekes! Ebben a topicban nem törik magukat "küldöttek". Valahogy nem tetszik nekik az "intervallum".
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!