„Miért lépett be a Hálózat a Tanszabadságért (HAT) nevű formációba?
Én támogatom a szakmát és civileket képviselő barátaimnak azt a kezdeményezését, amellyel tiltakoznak a köznevelési törvény ilyen formában történő bevezetése ellen. Egyébként, mint az Országos Köznevelési Tanács tagja, úgy gondolom, hogy ez a törvény egy hihetetlen visszalépés a Kádár-korszak, vagy általában a létező szocializmus iskola felfogásába. Méghozzá abba a felfogásba, ami a 70-es évek végéig volt uralkodó. (...)
Ez a törvény még nincs elfogadva. Ráadásul számos rendelet tartozik majd hozzá.
Igen. És abban lesznek azok a lényeges megszorítások, amelyekre a törvény lehetőséget ad. Szerintem emberi jogi alapelv, hogy egyedül a szülő joga megszabni, milyen nevelést óhajt adni és adatni gyermekének. Ez ellen a közösség csak akkor léphet fel, ha a szülő a gyermek jogai ellen vét. De mondok még egyet. A tanulás és a tanítás szabadsága szintén emberi alapjog. Ezt is kétségessé teszi jelen formájában a törvény szövege azzal, hogy nagyon szűkre szabja a tanulás és a továbbtanulás lehetőségét. Sőt ez a törvény nem kezeli a szegregáció súlyos problémáját sem. Nálunk boldogabb országokban minden iskolában töltött évvel csökken a gyerekek magukkal hozott társadalmi különbsége. Magyarországon ez minden évvel növekszik. Ez az úgynevezett poroszos iskolarendszer hagyatéka. Ezek mellett csökkenteni a tankötelezettség felső korhatárát ugyancsak rendkívül veszélyes.”