„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
Mintegy kétezermilliárd forint uniós forrás áll rendelkezésünkre, amelyet be kell csatornáznunk a gazdaságba. Interjú.
„Mikor írhatják alá a megállapodást a Malévvel kapcsolatban?
Komoly esély van arra, hogy a következő, januári tárgyalási fordulóban megállapodunk az oroszokkal arról, hogy a még nyitott kérdéseket mikor és hogyan zárjuk le. A Malév távolabbi jövőjével kapcsolatban több lehetséges befektetővel tárgyalunk – többek közt ez is téma volt a pekingi tárgyalásokon. Jelenleg két komoly érdeklődő van a légicég iránt. (...)
Hol tart a kormányfő által október 18-án bejelentett nemzeti közlekedési holding előkészítése?
Amit mondunk, azt megcsináljuk. A korábbi bejelentésnek megfelelően létrehozzuk a holdingot, amely a Volán- és a MÁV-társaságokat egységesíti majd. A megvalósítás részleteiről még nincs kormánydöntés. Az NFM többféle verziót készített a közösségi közlekedés átszervezéséről. A koncepciók közös eleme, hogy – szakítva a korábbi, túlságosan a finanszírozásra koncentráló próbálkozásokkal – nem pusztán az adott vállalatból indulnak ki, hanem komplexen kezelik a közösségi közlekedés problémáit. Új definíciót próbálunk találni a közösségi közlekedésre, ehhez pedig új vállalati formákat rendelünk, és csak ezután jöhet a finanszírozási kérdések megoldása. A múltban a mindenkori MÁV-menedzsment leült a pénzügyi és a közlekedési miniszterrel, ment a szkanderozás. Végül az így elfogadott pénzügyi keretekhez igazították a közlekedési cégek terveit. Ezt nem lehet tovább folytatni, a rendszer ugyanis gyorsan újratermeli a problémákat.
A holding szorosan együttműködik majd a BKV Zrt.-vel és más nagy önkormányzati közlekedési vállalatokkal. Ezzel nemcsak a közúti és vasúti menetrendek összehangolása lehet hatékonyabb, hanem a helyi közlekedési kínálat is jobban illeszkedhet a helyközihez. A közösségi közlekedés újradefiniálása több lépésből áll. Elsőként megszületik az egységes személyszállítási törvény, amelynek tervezetét az NFM már elkészítette – ez hamarosan a kormány elé kerül. Ezzel együtt dönt a kormány arról is, hogy a holding milyen szervezetben és finanszírozási rendben dolgozzon. Természetesen a tárcák által jóváhagyott anyagokat az összes érintett érdekképviselettel megtárgyaljuk.”