Sok vissza nem térítendő támogatás lesz

2010. december 22. 13:32

Mintegy kétezermilliárd forint uniós forrás áll rendelkezésünkre, amelyet be kell csatornáznunk a gazdaságba. Interjú.

2010. december 22. 13:32

Mikor írhatják alá a megállapodást a Malévvel kapcsolatban?

Komoly esély van arra, hogy a következő, januári tárgyalási fordulóban megállapodunk az oroszokkal arról, hogy a még nyitott kérdéseket mikor és hogyan zárjuk le. A Malév távolabbi jövőjével kapcsolatban több lehetséges befektetővel tárgyalunk – többek közt ez is téma volt a pekingi tárgyalásokon. Jelenleg két komoly érdeklődő van a légicég iránt. (...)

Hol tart a kormányfő által október 18-án bejelentett nemzeti közlekedési holding előkészítése?

Amit mondunk, azt megcsináljuk. A korábbi bejelentésnek megfelelően létrehozzuk a holdingot, amely a Volán- és a MÁV-társaságokat egységesíti majd. A megvalósítás részleteiről még nincs kormánydöntés. Az NFM többféle verziót készített a közösségi közlekedés átszervezéséről. A koncepciók közös eleme, hogy – szakítva a korábbi, túlságosan a finanszírozásra koncentráló próbálkozásokkal – nem pusztán az adott vállalatból indulnak ki, hanem komplexen kezelik a közösségi közlekedés problémáit. Új definíciót próbálunk találni a közösségi közlekedésre, ehhez pedig új vállalati formákat rendelünk, és csak ezután jöhet a finanszírozási kérdések megoldása. A múltban a mindenkori MÁV-menedzsment leült a pénzügyi és a közlekedési miniszterrel, ment a szkanderozás. Végül az így elfogadott pénzügyi keretekhez igazították a közlekedési cégek terveit. Ezt nem lehet tovább folytatni, a rendszer ugyanis gyorsan újratermeli a problémákat.

A holding szorosan együttműködik majd a BKV Zrt.-vel és más nagy önkormányzati közlekedési vállalatokkal. Ezzel nemcsak a közúti és vasúti menetrendek összehangolása lehet hatékonyabb, hanem a helyi közlekedési kínálat is jobban illeszkedhet a helyközihez. A közösségi közlekedés újradefiniálása több lépésből áll. Elsőként megszületik az egységes személyszállítási törvény, amelynek tervezetét az NFM már elkészítette – ez hamarosan a kormány elé kerül. Ezzel együtt dönt a kormány arról is, hogy a holding milyen szervezetben és finanszírozási rendben dolgozzon. Természetesen a tárcák által jóváhagyott anyagokat az összes érintett érdekképviselettel megtárgyaljuk.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tikva
2010. december 23. 01:13
Hja és alternatív energiafelhasználási beruházások teljes szabadonbocsájtása és támogatása kell..lásd...a sógorokat!!!pl...
Tikva
2010. december 23. 01:09
Magyar élelmiszeripar nélkül nem lehet gazdasági fejlődés hazánkban. Gabona-,tej-,cukor-,húsipar nélkül itt nem lesz fejlődés és 1 millió foglalkoztatott...Porszívó ügynökből már van elég, bankárból sok is,nehézipr itt???, gépgyártás,autóipar 1 millió munkahely??, ugyan, közalkalmazottak? ,nos nem, mezőgazdaság, nem...katonaság 30 ezer ember plusz mondjuk....TEHÁT Euroőai Unió ide,vagy oda vissza nekünk az élelmiszeripart...építsen le a francia,a német,a belga,vagy nekünk édes mindegy... ez az ország nem az Eu gyarmata,hanem tagállama...nézzék a lehetőségeit...,hja és le az élelmiszeripíari melléktermék,meg adalékanyag korrupcióval...én pl.mesterséges szinezék és állagjavító nélkül szertem a kenyeret...
Trükkök Százai...
2010. december 22. 21:22
Így fénykép alapján nagy eséllyel indulhatna egy Friderikusz-hasonmásversenyen. (Furák ezek a versenyek,egyszer Chaplin nevezett egy Chaplin hasonmásversenyen(hehehe),és nem jutott be a döntőbe...)
pepi
2010. december 22. 20:38
Ennek a tetves Orbánnak és bűnszervezetének nem elég a 13 évi nyugdíjmegtakarítás elrablása még 2000 milliárd eurót is eltapsol a seggnyalóinak. Lámpavason fog lógni a pribék.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!