„- Hol lenne elképzelései szerint a gyaloghíd?
- Ha megvalósulna, én annak a pártján állok, hogy az egyetemi kampusz és a Haller utca tengelyében volna a legcélszerűbb felépíteni, hiszen jellegéből adódóan az egyetemi ifjúság aktív szerepe elképzelhetetlen egy ilyen létesítmény esetében. (...)
- Ha jól olvastam programját, a város cégeinek felügyelete egy holdinghoz kerülne, így egy új színt kerülne a fővárosi vezetés és annak cégei közé. Mi volna ennek az előnye?
- A holding kifejezés olyan divatos lett mostanában, mint 1961-ben a falusi búcsúkban a Speedy Gonzales. Én inkább azt emelném ki, hogy szeretnénk két központot létrehozni, amelynek keretében egyrészt biztosítható a megrendelői, végrehajtói és kontrolling szerepkörök szétválasztása. Másrészt az egyébként legtöbb vonatkozásban önállóságukat megtartó cégek felügyeletét ellátó társaság az egységes energiagazdálkodásról piactól egészen a piackeresésig mindennel foglalkozna. Az összes közszolgáltató cégnek Budapesti Városüzemeltetési Központ lenne az ön által holdingnak nevezett - egyébként kis létszámú - felügyelő szervezet neve. S külön központ - a Budapesti Közlekedési Központ - foglalkozna a közlekedéssel, a szétesett a BKV-val. De mielőtt bárki megijedne ez nem egy óriás szervezet volna, hanem néhány tucat főt foglalkoztatna. (...)
- Mit gondol ellenfelei elképzeléseiről?
- Nem ismerek érdemben egyet se. Ami a szocialistákat illeti: most nem szeretném átvenni Szanyi Tibor stílusát, de egyszerű tényként annyit hadd mondjak el, az MSZP-nek volt 15 éve, hogy megvalósítsa programját, hát ez jött ki belőle. Az LMP környezetvédelemmel kapcsolatos elképzeléseit ismerem, s nagyon közel állnak az enyémhez. A jobbik által javasolt parlagfűmentesítése közmunkát például Óbudán már a kilencvenes években is szerveztük. Amennyit ismerek a programjaikból, abban sok az ismétlés.”