Szilágyi Áron befejező asszója maga volt a lélekemelő szimfónia, egyszerűen NINCS nagyobb alakja ennek a sportágnak jelenleg a világon.
Ha már szimfóniát emlegettünk a férfi kardozóknál, akkor nem is juthat más az eszünkbe, mint hogy bizony „feltámadott a tenger” a fukuókai férfi vízilabda döntő idején, s olyan hullámverésekkel lökdöste el a magyar válogatottat az ötméteres büntetőkig, hogy az a legkevesebb, hogy liftezett közben a gyomrunk. Szerencsére a magyar kapus Vogel Somának semmije sem szorult össze, sőt, tökéletesen kisimultak az idegei ezekre a percekre – hétből négy büntetőt hárított! De az talán még beszédesebb adat, hogy Vogel a világbajnokság egyenes kieséses szakaszában a 12 ötméteresből nyolcat kivédett.
Mi lakozhat ebben a babaarcú lövésgyilkosban, honnan ez az irigylésre méltó önbizalom, tudás, akarat?
Hát onnan, ahonnan a döntő előtt is a medence vizét simogató kapitány, Varga Zsolt is meríti az erőt – abból az alázatos, kíméletet nem ismerő munkamorálból, abból a mégis emberséges, érzelmekkel átfűtött, szinte apa-fiú kapcsolatból és kölcsönös tiszteletből, amelynek hála egykori bajnokaink az elmúlt évtized során előbb utánpótlás- és klubedzőkké, később szövetségi kapitányokká érlelődtek. A tíz év után újra megnyert aranyérem nemcsak azért esett olyan jól, mert egyszerűen a miénk lett, vagy mert egy új korszak sikertörténetére helyezett hitelesítő pecsétet, hanem azért is, ahogyan megszereztük: Hollywoodban sem tudnának ennél pazarabb forgatókönyvet írni egy ilyen sorozat végére!
Mintha ugyanezt a flow-t kapták volna el jó pár ezer kilométerrel arrébb a kardozó lányaink is Milánóban! A női döntő élő példázata volt annak, hogy ami tavaly Kairóban történt, az nem egyszeri véletlen vagy valamiféle csoda volt. A Pusztai–Battai–Szűcs–Márton női négyes igen jelentős hátrányból is képes volt nem csupán talpra állni, de egy tökéletes időzítésű cserének köszönhetően a tavalyi pofonosztás után újra látványosan legyőzni a franciákat!