Az olyan feladatok, mint a foglalások kezelése, bevételmenedzsment és marketing központosításra kerültek és regionális vagy vállalati szinten kezelik őket.
Központosításuk több kommunikációt igényel a vállalat és az ingatlanok között, ami azt is jelenti, hogy a vállalatoknak valós idejű hozzáférésre van szüksége az ingatlanok adataihoz, hogy a legjobb döntéseket hozhassák. Sajnos azonban ezeket az adatokat nem kapják meg valós időben, gyakran csak másnap érkeznek meg hozzájuk.
A sok rendszer csak megnehezíti az adatok begyűjtését
Egy időben a szállodai brandek megkövetelhették franchise vezetőiktől, hogy saját vagy általuk preferált technológiát alkalmazzanak. A társulások és felvásárlások számának növekedése miatt azonban ez irreális követelés, hiszen a szállodák nem téphetik ki az összes régi rendszert, hogy azt valami újjal helyettesítsék. Ennek eredménye, hogy egy brand egyszerre több, különböző rendszert kell, hogy felügyeljen.
A helyzetet megnehezíti az is, hogy a szállodán belüli részlegek mind különféle adatsorra tartanak igényt. Néhány adat a PMS-ből (Property Management Systems) származik, néhány a központi rendszerekből és van, akinek CRM (Customer Relationship Management) adatokra van szüksége a vendégek alaposabb megismeréséhez.