Az utazók azonban nem véletlenül választanak szívesebben márkás szállodákat, hiszen így pontosan tudják mire számíthatnak, ráadásul még hűségpontokat is szerezhetnek. Ezt a hűségre hajlamos réteget már csak azért sem szabad alábecsülni, mert a vezető márkák forgalmának 30-60 százalékát ők bonyolították le.
Azonban úgy tűnik, a vendégek már többre vágynak, mint pár hűségpont: különleges és személyre szabott élményben szeretnének részt venni.
A szállodák a vendégpreferenciák és előzmények alapján próbálnak egyedi élményeket kiépíteni. A probléma csak az, hogy vendégeik tartózkodás előtti és utáni időszakáról rendelkeznek információval, de gyakran lemaradnak az utazás legfontosabb részéről, az ott töltött időről.
Több műveletet is központosításra kerül
A jövedelmezőség javítása érdekében végrehajtott stratégiák miatt számos feladat kikerült a szállodák kezéből.
Az olyan feladatok, mint a foglalások kezelése, bevételmenedzsment és marketing központosításra kerültek és regionális vagy vállalati szinten kezelik őket.
Központosításuk több kommunikációt igényel a vállalat és az ingatlanok között, ami azt is jelenti, hogy a vállalatoknak valós idejű hozzáférésre van szüksége az ingatlanok adataihoz, hogy a legjobb döntéseket hozhassák. Sajnos azonban ezeket az adatokat nem kapják meg valós időben, gyakran csak másnap érkeznek meg hozzájuk.
A sok rendszer csak megnehezíti az adatok begyűjtését
Egy időben a szállodai brandek megkövetelhették franchise vezetőiktől, hogy saját vagy általuk preferált technológiát alkalmazzanak. A társulások és felvásárlások számának növekedése miatt azonban ez irreális követelés, hiszen a szállodák nem téphetik ki az összes régi rendszert, hogy azt valami újjal helyettesítsék. Ennek eredménye, hogy egy brand egyszerre több, különböző rendszert kell, hogy felügyeljen.
A helyzetet megnehezíti az is, hogy a szállodán belüli részlegek mind különféle adatsorra tartanak igényt. Néhány adat a PMS-ből (Property Management Systems) származik, néhány a központi rendszerekből és van, akinek CRM (Customer Relationship Management) adatokra van szüksége a vendégek alaposabb megismeréséhez.
Az adatok összpontosítása lehet a legjárhatóbb út
Az innovációs fejlődésnek köszönhetően a brandek ma már olyan megoldásokat alkalmazhatnak, melyek valós időben összesítik és normalizálják, szelektálják az adatokat, hogy azok vállalati szinten elérhetőek legyenek.
Az összpontosított adatcsatornáknak köszönhetően a szállodák személyre szabott élményeket tudnak biztosítani, miközben a brandek azonosítják a felmerülő problémákat, folyamatosan alkalmazkodva és megújulva a legjobb eredmények elérése érdekében.
A cikk szerzője Pál Fanni.