Megfelelő adatkezeléssel növelhető a szállodai szolgáltatások minősége

2021. április 12. 21:54

A különböző hotelmárkák most kivételesen nehéz helyzettel állnak szemben. Több szállodatulajdonosban is felmerült a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e egy adott márkával társulni, főleg úgy, hogy rengeteg olyan innovációs eszköz áll rendelkezésükre, melyek meghaladják azt, amit egy brand ajánlani tud.

2021. április 12. 21:54
null

Az utazók azonban nem véletlenül választanak szívesebben márkás szállodákat, hiszen így pontosan tudják mire számíthatnak, ráadásul még hűségpontokat is szerezhetnek. Ezt a hűségre hajlamos réteget már csak azért sem szabad alábecsülni, mert a vezető márkák forgalmának 30-60 százalékát ők bonyolították le.

Azonban úgy tűnik, a vendégek már többre vágynak, mint pár hűségpont: különleges és személyre szabott élményben szeretnének részt venni.

A szállodák a vendégpreferenciák és előzmények alapján próbálnak egyedi élményeket kiépíteni. A probléma csak az, hogy vendégeik tartózkodás előtti és utáni időszakáról rendelkeznek információval, de gyakran lemaradnak az utazás legfontosabb részéről, az ott töltött időről. 

Több műveletet is központosításra kerül

A jövedelmezőség javítása érdekében végrehajtott stratégiák miatt számos feladat kikerült a szállodák kezéből.

Az olyan feladatok, mint a foglalások kezelése, bevételmenedzsment és marketing központosításra kerültek és regionális vagy vállalati szinten kezelik őket. 

Központosításuk több kommunikációt igényel a vállalat és az ingatlanok között, ami azt is jelenti, hogy a vállalatoknak valós idejű hozzáférésre van szüksége az ingatlanok adataihoz, hogy a legjobb döntéseket hozhassák. Sajnos azonban ezeket az adatokat nem kapják meg valós időben, gyakran csak másnap érkeznek meg hozzájuk.

A sok rendszer csak megnehezíti az adatok begyűjtését

Egy időben a szállodai brandek megkövetelhették franchise vezetőiktől, hogy saját vagy általuk preferált technológiát alkalmazzanak. A társulások és felvásárlások számának növekedése miatt azonban ez irreális követelés, hiszen a szállodák nem téphetik ki az összes régi rendszert, hogy azt valami újjal helyettesítsék. Ennek eredménye, hogy egy brand egyszerre több, különböző rendszert kell, hogy felügyeljen.

A helyzetet megnehezíti az is, hogy a szállodán belüli részlegek mind különféle adatsorra tartanak igényt. Néhány adat a PMS-ből (Property Management Systems) származik, néhány a központi rendszerekből és van, akinek CRM (Customer Relationship Management) adatokra van szüksége a vendégek alaposabb megismeréséhez.

Az adatok összpontosítása lehet a legjárhatóbb út

Az innovációs fejlődésnek köszönhetően a brandek ma már olyan megoldásokat alkalmazhatnak, melyek valós időben összesítik és normalizálják, szelektálják az adatokat, hogy azok vállalati szinten elérhetőek legyenek.

Az összpontosított adatcsatornáknak köszönhetően a szállodák személyre szabott élményeket tudnak biztosítani, miközben a brandek azonosítják a felmerülő problémákat, folyamatosan alkalmazkodva és megújulva a legjobb eredmények elérése érdekében.

A cikk szerzője Pál Fanni.
 

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!