Már Ázsiából is fenyegetőznek: csúnya pofonba szaladhat bele az EU
Katar nem blöfföl, ha az LNG-ről van szó.
A tavalyi negyedik negyedévben már több mint a harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók között az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének csütörtökön publikált jelentése alapján.
A tavalyi negyedik negyedévben közel minden hatodik, az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók 16,5 százaléka elektormosított hajtáslánccal rendelkezett, elektromos árammal tölthető modell volt a beszerzésükre bevezetett állami támogatásoknak köszönhetően.
A hibrid-elektromos autók 15,1 százalékával és az egyéb alternatív hajtással rendelkező autók 2,4 százalékával együtt az alternatív hajtású autók az összes az Európai Unióban forgalomba helyezett autónak már a 34 százalékát adta a negyedik negyedévben, közel egy milliót, 143,9 százalékkal többet mint 2019-ben.
A nagyobb piacok közül Németországban 236,6 százalékkal, Franciaországban 156,7 százalékkal, Olaszországban pedig 108,9 százalékkal.
Összességében a tavaly forgalomba helyezett autók 11,9 százaléka volt hibrid-elektromos (HEV) a 2019-es 5,7 százalék után. A külső forrásból elektromos árammal tölthető autók (ECV) részaránya 10,5 százalékra emelkedett az előző évi 3,1 százalékról. Az egyéb alternatív hajtású autók részaránya 2,1 százalék volt 2020-ban az előző évi 2,0 százalék után.
Az ECV és HEV autókból az első alkalommal helyeztek forgalomba egy milliónál többet tavaly. A HEV autók forgalomba helyezése 59,4 százalékkal 1,183 millióra nőtt a 2019-es 742 ezerről. Az ECV autókból pedig 1,046 milliót, 169,7 százalékkal többet helyeztek forgalomba az előző évi 388 ezernél.
Ezen belül a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) forgalomba helyezése 216,9 százalékkal, a hálózatról is tölthető, de belsőégésű motorral is rendelkező plug-in hibrid (PHEV) autóké pedig 331,0 százalékkal nőtt. Németországban a BEV autók forgalomba helyezése több mint ötszáz százalékkal ugrott meg a negyedik negyedévben.
Magyarországon a negyedik negyedévben 2531 ECV autót helyeztek forgalomba a 2019-es 896 után, HEV autót pedig 11,8 ezret 3 ezer után. Az egész évben 6 ezer ECV autót a 2019-es 2,9 ezer után és 31,7 ezer HEV autót a tavalyelőtti 9,2 ezer után.
Az Európai Unióban csökkent a belsőégésű motoros autók részaránya tavaly: a forgalomba helyezett autók 28,0 százaléka volt dízelüzemű autó 2020-ban és 47,5 százaléka benzinüzemű, a 2019-es 31,6 és 57,8 százalékos arány után.
(MTI, címlap: Unsplash/Ernest Ojeh)