A zalai tesztpályán fejleszt az új magyar-izraeli járműipari vegyesvállalat
2019. október 27. 23:12
WeVid néven magyar-izraeli járműipari vegyesvállalat megalakítását jelentették be Tel-Avivban vasárnap.
2019. október 27. 23:12
4 p
0
0
20
Mentés
A Tel-Aviv-i nagykövetségen vasárnap bemutatkozott a helyi gazdasági és közlekedési szakemberek előtt az új magyar-izraeli vegyesvállalat, amely vezető nélküli autóbuszokhoz fejleszt az utasok és az irányító központ közötti interaktív kommunikációs rendszert.
Az eseményen ismertették a ZalaZone járműipari tesztpályát is, amely biztosítani fogja az újonnan létrejött vegyesvállalat számára szükséges kutatási-fejlesztési környezetet.
Az egybegyűlteket köszöntötte Benkő Levente, Magyarország izraeli nagykövete, majd ismertette a magyar járműipari fejlesztések eredményeit, és elmondta, hogy Magyarországon jelen van negyvenhárom a világ száz legnagyobb gépjárműipari beszállítójából, és egyre nő a gyártás mellett a szektor kutatási-fejlesztési kapacitása is.
Szolnoki Szabolcs, a követség tudományos és technológiai attaséja elmondta az MTI tudósítójának, hogy a magyar és az izraeli vállalat a külképviselet segítségével talált egymásra, hogy együtt pályázzanak a Magyar-Izrael Kutatás-Fejlesztési Alap 3+3 millió euróra emelt, mindkét ország által támogatott forrásaira.
Daniel Zucker, az izraeli miniszterelnöki hivatal innovatív közlekedési megoldásainak koordinátora emlékeztetett a már 3 éve elkezdődött magyar-izraeli járműipari együttműködésre, és gratulált az első jelentős eredményhez, a vegyesvállalat létrejöttéhez.
A vasárnapi rendezvény előzetes része volt a hétfőn kezdődő, kétnapos Smart Mobility Summitnak (Okos Közlelekedés Csúcs), Izrael vezető gépjárműipari csúcstalálkozójának.
Magyarországot idén már harmadszor delegálhatott előadót a rangos nemzetközi eseményre: idén Simon Péter, a zalai tesztpálya kereskedelmi és üzletfejlesztési vezetője személyében.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.
Ami tizenhárom év alatt nem, az tizenhárom nap alatt sikerült: iszlamista felkelők megdöntötték Bassár el-Aszad hatalmát Szíriában. Korábban hatszázezer ember halt meg a polgárháborúban, a véreskezű elnök kitartott, most azonban rendszere elvesztette külső és belső támasztékait.
Az EB Magyarországi Képviselete azt írta, az uniós bíróság ítéletének tartalmával a magyar sajtóban és közéletben számos félreértés és tévhit terjedt el.
p
1
27
67
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 20 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
olajfa1
2019. november 06. 15:40
Figyi! a repülőtér egy külön világ!
Te hogyan szállítanál el mondjuk 1000 bála szénát a földekről a különböző istálókhoz? Vagy az egyik vállalattól a másokhoz hogyan vinnéd az alkatrészeket? Aztán onnan az 5, gyártelepre... meg vissza az elsőhöz... meg a nagykerhez?
A helyzet az hogy a "logisztika" mint szakterület nem véletlenül alakult ki! van amikor "kötött pályára teszik a rakományt... máskor meg "drónnal" reptetik a felhasználóhoz.
Ebből a nagy egységből kiragadni egyet szerintem badarság...
Egyszerűen amiről beszélsz nincsen rá kereslet. Ezek az okos autók tudják használni a meglévő infrastruktúrát, amiről te beszélsz ahhoz építeni, befektetni kéne és ezt senki nem vállalja be. Esetleg a Marson vagy a Holdon, ott úgy is mindent elölről kell kezdeni.
WeVid cannot launch itself. :)
Like many babies, it has two parents - the Hungarian company PL3 (www.pl3.hu) and us from the Israeli company WeDrive (www.wedrivetech.com).
Persze hogy van!
Van repülőtér, ahol kidobták az utastájékoztató rendszert és minden a jegyed alapján megy és visz a rendszer a kívánt helyre.
Kiállítási terület, ahol ugyan ilyen automatikus szállítási rendszer visz a meglátogatni kívánt részre.
Nagy raktárak, ahol emberi beavatkozás nélkül megy a raktározás, kiadás. Egy baj van ezekkel, nem kompatibilisek egymással és két távolabbi cél nem köthető rendszerbe.
A Heathrow reptér ilyen rendszerét pár évvel ezelőtti hír szerint meg kívánták hosszabítani London központjáig, de szerintem ezt az autó gyártók megfúrták. Ki akarna azok után zötykölődni a dugóban? Ergo, hamar ott lenne a teljes Londoni rendszer és nem lenne tovább szükség se taxira, se autóra!...