Reed Hastings, a Netflix társalapítója és ügyvezető igazgatója a barcelonai Mobil Világkongresszuson a jövőről elmélkedett. Cége készül rá, de egyelőre nem lehet tudni, hogy a virtuális valóság visz majd mindent, vagy Mátrix-szerű látomás lesz. A média- és szórakoztatóipar mindenesetre drasztikusan átalakul.
Vajon mesterséges intelligenciával javítjuk fel magunkat, vagy átrohannak felettünk a színtiszta MI-k? Nem tudhatjuk, mint ahogy azt sem, hogy a Netflix embereket vagy MI-ket fog 20-50 év múlva szórakoztatni.
A gépi tanulás már jelen van, a Netflix is használja, ajánlórendszerében fontos szerepet játszik az MI. A YouTube 2012-től használ programajánló algoritmusokat, azóta megtízszereződött a napi video-megtekintések száma. Egy idő után viszont már nem lehet követni, hogy az algoritmusok személyekre vagy MI-kre dolgozzák ki az ajánlatásaikat.