Az országok között épp ezért már öldöklő harc kezdődött a lehetséges kínai gyártókapacitásokért.
„A világ személygépkocsigyártói fejlesztésre és gyártásra 1200 milliárd dollárt fordítanak a következő 10 évben. Ez egyrészt nem feltétlen organikus okokból és módon történik az EU-ban, ahol közjogi (politikai) eszközök térítik el a piacot az erőszakos elektrifikáció felé. Másrészt ez a hatalmas szám elég egyenlőtlenül is oszlik meg a világban. A legtöbb minden ugyanis keleten, sőt Kínában történik.
Miért kínai? A ma futó elektromos járművek 90%-át Kína gyártja. A lítiumionos akkumulátorok 70%-át gyártja (USA: 10%); a lítiumfinomítás 80%-a, az akkumulátor cellakapacitás-gyártásának 77%-a az akkumulátor alkatrész-gyártás 66%-a kínai (Bloomberg). Európa eddig nem is játszott a pályán, minden ami történt, kínai.
Nem az a kérdés, hogy lesz-e akkumulátor-forradalom, ahogy az sem, kellenek-e kínai akkuk és akkugyárak hozzá. Az országok között épp ezért már öldöklő harc kezdődött a lehetséges kínai gyártókapacitásokért: az európai országokat is ideértve. Senki sem akar lemaradni, nekünk sem szabad.”
Nyitókép: CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP