Nem az a kérdés, hogy lesz-e akkumulátorforradalom, ahogy az sem, kellenek-e kínai akkuk és akkugyárak hozzá

2023. augusztus 24. 14:55

Az országok között épp ezért már öldöklő harc kezdődött a lehetséges kínai gyártókapacitásokért.

2023. augusztus 24. 14:55
Taobao Tmall Night at the Asian Pet Fair in Shanghai
Tóth Máté
Tóth Máté
Facebook

„A világ személygépkocsigyártói fejlesztésre és gyártásra 1200 milliárd dollárt fordítanak a következő 10 évben. Ez egyrészt nem feltétlen organikus okokból és módon történik az EU-ban, ahol közjogi (politikai) eszközök térítik el a piacot az erőszakos elektrifikáció felé. Másrészt ez a hatalmas szám elég egyenlőtlenül is oszlik meg a világban. A legtöbb minden ugyanis keleten, sőt Kínában történik.

Miért kínai? A ma futó elektromos járművek 90%-át Kína gyártja. A lítiumionos akkumulátorok 70%-át gyártja (USA: 10%); a lítiumfinomítás 80%-a, az akkumulátor cellakapacitás-gyártásának 77%-a az akkumulátor alkatrész-gyártás 66%-a kínai (Bloomberg). Európa eddig nem is játszott a pályán, minden ami történt, kínai.

Nem az a kérdés, hogy lesz-e akkumulátor-forradalom, ahogy az sem, kellenek-e kínai akkuk és akkugyárak hozzá. Az országok között épp ezért már öldöklő harc kezdődött a lehetséges kínai gyártókapacitásokért: az európai országokat is ideértve. Senki sem akar lemaradni, nekünk sem szabad.”

Nyitókép: CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ez D-dúr és e-moll
2023. augusztus 25. 00:36
"dupree 2023. augusztus 24. 20:54 Nekem rendkívül ellenszenves önmagában ez az elektromos autó fasság. Nem elég hogy ki.......tt drága, keveset bír --- majd nézzetek meg TÉLEN, sárban hóban mekkorát zuhan a kapacitása ennek a vacaknak..." Nem is lesz itt elektromos átállás, az akkumulátortechnológia jelen szintjén biztosan nem. Arra megy ki csak az egész, hogy most kampányszerűen eladjanak aranyáron rengeteg technikailag már ma is elavult autót és, természetesen, akkumulátort, iszonyatosat kaszáljanak belőle a gyártók, majd x év múlva újra kezdjék ezt az egész hajcihőt egy újabb technológiával.
Ez D-dúr és e-moll
2023. augusztus 25. 00:29
"szalkai ---> Ez D-dúr és e-moll 2023. augusztus 24. 19:47 Ritka nagy ostobaság..." Térjünk vissza erre tíz év múlva. Én el fogom ismerni, ha tévedek. És te?
connorj
2023. augusztus 24. 23:15
Elvihetik Etiópiába is a gyártást, ha a magyaroknak nem kell. https://m.youtube.com/watch?v=27BoiG8wJ74
dupree
2023. augusztus 24. 20:54
Nekem rendkívül ellenszenves önmagában ez az elektromos autó fasság. Nem elég hogy ki.......tt drága, keveset bír --- majd nézzetek meg TÉLEN, sárban hóban mekkorát zuhan a kapacitása ennek a vacaknak, órákig kell tölteni és egy ilyen pici országot is egy napig tart átautózni. DE, ha valaki nem tudná, egy Opel Astra méretű gk-nak az akkupack cseréje kb 4-5 millió forint MOST. Egy 7-8-9 személyes járműé, Toyota pl. 20 millió.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!