Manapság annyi alacsony fenntartású, jól kinéző kocsi közül választhatnak az emberek, hogy az erények fontossági sorrendje teljesen felcserélődött. A döntést befolyásoló szempont mára kétségkívül az lett, hogy milyen extrákkal rendelkezik egy-egy autó. Nos, a Volvo amellett, hogy kategóriájának egyik legbiztonságosabb résztvevője, még kedvező fogyasztású és károsanyagkibocsájtású is. De nem ez az, amitől a vásárlók felfigyelnek, hanem a villanymotorral való bővíthetősége.
A vadonatúj Drive-E dízelmotorok teljesítménye 120 és 225 lóerő között mozog, míg a benzines változatok 122 lóerőnél kezdődnek, és 320 lóerőig terjednek. Az első plug-in hybrid változat a vadonatúj XC90-esben lesz 2015 telétől elérhető. A benzines erőforrások jóval csendesebb, kiegyensúlyozottabb járással rendelkeznek a dízelesekhez képest. Viszont ami mind a két változatra jellemző, hogy a gyorsan reagáló, zökkenőmentes és üzemanyag-takarékos vezetési élmény érdekében a motorok egy új, nyolcsebességes automata vagy egy továbbfejlesztett, hatsebességes kézi sebességváltóval működnek együtt, amelyek hatékonyabb üzemanyag-takarékosságot biztosítanak.
A dízelmotorok egy úgynevezett i-Art technológiával vannak felszerelve, amely a hagyományos, közös nyomócsőben található egyetlen nyomásérzékelő használata helyett minden üzemanyag-befecskendezőből visszajelzést kap a nyomásról, így folyamatosan figyeli és égési ciklusonként módosítja az üzemanyag-befecskendezést mind a négy hengerben.
A kompresszoros és turbófeltöltős benzinmotorok olyan érzetet adnak vezetés közben, mintha egy nagyobb szívómotoros autóban ülnénk. A kompresszor alacsony fordulatszám-tartományokban lép működésbe (méghozzá mechanikusan), míg a turbófeltöltő a légáramlás létrejöttekor indul el.
A benzines Volvók többnyire 2 literes, négyhengeresek. melyek közül a Volvo V40 T2 az aktuális ajánlat szerint már 5 950 000 forinttól elvihető.