Erdő Péter: A Szentlélek békességet hoz

2014. június 08. 12:43

A Szentlélek békességet hoz, összekapcsolja az embereket és a népeket – mondta Erdő Péter bíboros, prímás, esztergom-budapesti érsek a pünkösdvasárnapi szentmisén.

2014. június 08. 12:43

A Szentlélek békességet hoz, belső örömet, nyugalmat, azt az érzést, hogy a helyünkön vagyunk a teremtésben. Azt a bizonyosságot, hogy Istennek terve van velünk és gondot visel ránk. A Szentlélek összekapcsolja egymással az embereket és a népeket, az emberiséget és a teremtett világot” – jelentette ki Erdő Péter bíboros, prímás, esztergom-budapesti érsek az esztergomi bazilikában bemutatott pünkösdvasárnapi szentmisén. A bíboros úgy fogalmazott: a Szentlélek békéje eligazít a mindennapi életben, bölcsességet ad, „a zűrzavaros, mindennapi rohanás helyett megmutatja, hogy mitévők legyünk”.

Erdő Péter arra hívta fel a figyelmet, ha a legfőbb érték az, hogy „éppen most jól érezzük magunkat, akkor saját emberi képességeinket, értelmünket, adottságunkat a személyes szeretetre nem is tudjuk igazán kihasználni”. Ha pillanatnyi érzések szabdalják szét az életünket – folytatta –, nem érezzük magunk körül egységesnek a világot. Nem látjuk a felelősségünket sem a jövőért, sem a közösségért és „hajlamosak leszünk mindenen marakodni”. 

A bíboros elmondta, a mise végén külön imádságban csatlakoznak Ferenc pápához, aki vasárnap este a pápai állam kertjeiben Simon Peresz izraeli államfővel, Mahmúd Abbász palesztin elnökkel és I. Bartolomaiosz konstantinápolyi pátriárkával közösen imádkozik a Szentföld békéjéért. A katolikus egyházfő arra kért minden hívőt, hogy világszerte támogassa imájával ezt a szándékot – tette hozzá a bíboros, aki korábban főpásztori üzenetben kérte csatlakozásra a magyar egyház papjait.

Erdő Péter szerint „az átlagos emberi gondolkodás, a világ lelke bátortalan”, fél a jövőtől, minden elköteleződéstől, áldozatot is vállalni tudó szeretettől, a házasságtól és fél a gyermek vállalásától is. Pedig a másik ember, a legkisebb gyermek is „önálló, halhatatlan méltóságú”. „Ettől láthatjuk meg már a legkisebb gyerekben, az ápolásra szoruló betegben is a nagyszerűséget. Ezért ragyog fel szemükben az örökkévalóság fénye. Ebben a világosságban pedig eltűnik minden anyagias méricskélés, önző számítás, mert az ember iránti szeretetben megérezzük Isten közelségét. Bátrak leszünk tehát az életre, az ajándékozásra, a szeretetre” – e szavakkal zárta miséjét Erdő Péter.

A húsvéti idő a feltámadást követő ötvenedik napon, pünkösd ünnepével zárul. Ekkor a harmadik isteni személy, a Szentlélek eljövetelét és az egyház megszületését ünneplik a katolikusok. A püspökök szerte a világon kiszolgáltatják a bérmálás szentségét.

Összesen 87 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
békalepcse
2017. január 08. 00:37
Ezt a dolgot nagyon benézted. A szentlélek mint Isten része magad vagy, csak ferdít a zsidók által megszállt egyház! A szentlélek mint Isten része maga az ember és ennek következménye, hogy nem tehetünk semmit következmények nélkül, mert minden tettünket magunk kell megbűnhődni, esetleg már másik testben. A papoknak ezt kéne közvetítenie, de hazugságot terjesztenek a szakrális valóságról.
Sulammit
2014. június 29. 16:53
Kiegészíteném azzal, hogy ez valóban bérmálás volt, de akkor még nem beszéltek a mai értelemben vett szentségről. Egyébként a kézrátétel hozzátartozott az egyházba való beiktatásba úgy vették, mint a keresztség kiegészítő részét. Ezeket a szertartásokat nevezte később a teológia szentségeknek, mert kegyelem közvetítő erejük volt.
ottapont
2014. június 29. 16:53
Fuss neki újra! Nevezett szamáriaiakat előzőleg már Fülöp megkeresztelte, az Úr Jézus nevére. Nagyon egyértelmű szöveg,ezért sanszos, hogy másodszorra menni fog! :) 12De amikor hittek Fülöpnek, aki az Isten országáról és a Jézus Krisztus nevéről szóló evangéliumot hirdette, megkeresztelkedtek, férfiak és nők egyaránt. 13Simon maga is hívő lett, majd miután megkeresztelkedett, Fülöp mellé szegődött, és amikor látta, hogy jelek és nagy csodák történnek, egészen elámult. 14Amikor meghallották a Jeruzsálemben levő apostolok, hogy Samária befogadta az Isten igéjét, elküldték hozzájuk Pétert és Jánost. 15Ők lementek, és imádkoztak értük, hogy részesüljenek a Szentlélek ajándékában, 16mert még nem szállt le egyikükre sem, csak meg voltak keresztelve az Úr Jézus nevére.
ottapont
2014. június 29. 16:52
Vagy esetleg azt akarod mondani, hogy a keresztelés szerinted amolyan többlépcsős folyamat Jön Fülöp, megkeresztel, de az még nem is igazi keresztelés, csak amolyan félmegoldás, mert nem elég a kereszteléshez vízzel megkeresztelni az Úr Jézus nevére? Kell jöjjön valaki más aki befejezi azzal a keresztelést, hogy kézrátétellel átadja a Szentlelket?? Hát, lehet, hogy szerinted ez így van, de Jézus a keresztelésről semmi ilyet nem mondott: „Elmenvén széles e világra, tegyetek tanítvánnyá minden népet, kereszteljétek meg őket az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében.” (Máté 28,19) Nincs szó kézrátételes Szentlélek átadásról. Ezért egyértelmű, hogy az általam idézett részben az Ap.Csel-ből két különböző dologról van szó. P.S.Ha kérhetném ne kedvesezz engem, a tegnapi rágalmazásod után hiteltelen.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!