„Pártpolitikai hovatartozástól függetlenül a fővárosi politikusok is egyetértenek abban, hogy Buda és ezzel Budapest egyik legfontosabb kötöttpályás közlekedési korridorja a Szilágyi Erzsébet fasor. Naponta 100 ezer utas használja az 56-os, az 59-es és a 61-es villamost. A vonal azonban katasztrofális állapotban van, a végét járja” – írja az Index.
CAF-villamosok mindenhol, kivéve, ahová kellenének
Jól mutatja az érintett szakasz kétségbeejtő állapotát, hogy szinte végig jelentős sebességkorlátozások vannak érvényben: a Széll Kálmán tér felől legalább 8 helyen, így a tér utáni balos ívben (20 km/h), a Nyúl utcától a Szent János Kórházig (35 km/h), a Városmajornál (15 km/h), a Szent János Kórház és a Nagyajtai utca között (30 km/h, de van, ahol 10 km/h), a Hűvösvölgyi ívekben (10 km/h).
Az Index megszerezte Karácsony Gergely főpolgármester hivatalának egy 2021. tavaszi feljegyzését, amelyből az derül ki, hogy a BKK/BKV az akadálymentesítési beavatkozásokon túl áramellátási beavatkozásokat (áramellátási hálózat felújítása és bővítése) és pályafelújítást is szükségesnek tart mind az 50-es, mind pedig az 56/56A-s vonalakon. Ez azt jelenti, hogy így tovább csúszik a korszerű CAF-villamosok megjelenése a kérdéses vonalakon – pedig a BKK még tavaly novemberben még azt kommunikálta, hogy a megrendelt CAF-szerelvények várhatóan idén ősztől rendeltetésszerűen megjelennek az 50-es és 56/56A-s pályákon.
Kis túlzással ma már mindenhol közlekednek modern CAF-szerelvények, csak ott nem, ahol kellene – jegyzi meg az Index.
A teljes beruházás tervezett összes költsége így viszont a korábbi 3 milliárd forintról – amely még a Tarlós István vezette Budapest tervei közt szerepelt – 10-11 milliárd forintra nőtt.
Budapest vezetése ehhez a tervhez nem rendelkezik megfelelő forrással, a finanszírozást teljes egészében az államtól, illetve az Európai Uniótól várják.
Két megállót szüntetnének meg – sokan tiltakoznak
Ez még azonban nem minden: a fővárosi hivatal egy másik dokumentumából az is kiderül, hogy a helyi közösségek és illetékesek megkérdezése nélkül „a két, minimális forgalommal rendelkező és kellően sűrű párhuzamos buszforgalommal kiszolgált Nyúl utca és Nagyajtai utca megállóhelyek megszüntetésre kerülnek”.