Miért lehet gyermekek intim pillanatait feltenni több százezer követős Instagram oldalakra?

2021. július 24. 10:49

Tibi atya
Facebook
A gyermekvédelmet teljesen újra kell gondolni, mert a világ, amiben a gyermekvédelem, mint olyan, megfogant, már rég nem létezik.

„Gondolkodom, hogy a picsába lehet annyira erős brand a McDonald's, hogy túlél mindent. Köztudott, hogy a termékei (ételt nem írok) éppen csak annyira nem károsak az egészségre, hogy ne lehessen őket méregnek nevezni, nem is különösebben finomak, cserébe egy étkezés annyi szeméttel jár, amennyi itthon három nap alatt gyűlik össze. A fizetései és a munkakörülményei is híresen szarok.Azt hiszem, azért ilyen erős, mert amit csinálnak, az már nem marketing, hanem egyfajta szocializáció. A Happy Mealnek, mint terméknek, nem lenne szabad léteznie, sőt, a McDonald's-okba szerintem éppúgy 18 évnek kellene lennie a belépési korhatárnak, mint a dohányboltokba.

Gyerekkoromban – a rendszerváltást követő években – egyfajta ünnepnek számított a mekizés, sosem felejtem el, mikor a szüleimmel oroszlánkirályos játékokat kerestünk városszerte. Aztán megjelentek a jótékonysági akcióikkal, a gyermeksegélyezési alapítványaikkal, hogy a brand logó újabb pszichésen kivédhetetlen területeken keresztül kondicionálódjon. Szerintem tök jó, hogy nem lehet a szivárványideológia valamennyi szexuális sémáját kisiskolás élményekhez rögzíteni. Csak kevés. A gyermekvédelmet teljesen újra kell gondolni, mert a világ, amiben a gyermekvédelem, mint olyan, megfogant, már rég nem létezik.

Miért lehet káros termékeket olyan meghatározó gyermekkori élményekhez kötni, mint az Oroszlánkirály? Az áruházakban miért lehet úgy berendezni a polcokat, hogy kikerülhetetlen legyen a kasszánál a gyereksirató polc? Miért nincs a mozikban olyan vetítés, amire nem lehet bevinni gyermekelhízást segítő termékeket (miközben különadót már vetettünk is ki rájuk)? Miért lehet gyermekek intim pillanatait feltenni több százezer követős Instagram oldalakra? Az állam és a kormánya azért szükséges, mert a polgárok rajta keresztül érvényesíthetik az érdekeiket olyan szereplőkkel szemben, akiket önerőből szinte képtelenség kihívni. Ha a gyermekvédelemnek valóban fontosak a gyermekeket érő társadalmi minták, akkor nem csak egyfajta céges szocializációt – a szivárványos agymosást – kell következetesen felülbírálni, hanem valamennyit.”

 

Nyitókép: Voisin / Phanie / AFP

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 28 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Aztán ott vannak a számítógépes játékok, a chips, a cola...
De képzeljük csak el, ha a szivárványos propaganda magyarországi betiltása sérti az EU üzleti érdekeit, mennyire sértené azt az előbbiek korlátozása?
Egy dokufilmben láttam, hogy Mexico egyik távoli vidékén a helyiek jóformán nem jutnak ivóvízhez, pénzért veszik meg, azért, hogy a Coca-Cola ugyanott vígan készíthesse el a szarait, a helyiek vizét elhasználva..
Ugyanaz a Coca-Cola, amelyik a másik arcával a szivárványosoknak hozsannázik.
Business, as usual.

" A gyermekvédelmet teljesen újra kell gondolni, mert a világ, amiben a gyermekvédelem, mint olyan, megfogant, már rég nem létezik."
Többször írtam: ma egy perc alatt éri annyi inger egy gyereket, mint bennünket anno 1 egész nap alatt.
Ez így leírva nem fejezi ki: az óriási, felfoghatatlan kontrasztot.
És azt is írtam: az iskolarendszert 100%-ban újra kell alkotni, éppen a fenti változások miatt.
Nagyon röviden: a ma iskolájának MINDENEKELŐTT mentáltrénernek kell lennie.
És persze, aki tanulni, ismereteket szerezni akar, minden gyereknek az ő egyéni szintjén: biztosítani kell, új, - vagy nagyon is régi, az egykori tanyasi összevont osztályok mintájára - alakított pedagógiával.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés