Telex a Pegasus-ügyről: A szerkesztőségek között nem történt egyeztetés az ügy kapcsán

2021. július 22. 10:18
„Nincs objektív mérce arra, mennyi idő után nevezhető valami botránynak” – válaszolta Dull Szabolcs, a Telex főszerkesztője annak kapcsán, hogy számos baloldali médium meglepően rövid idő alatt kezdett el egyhangúan botrányként hivatkozni a Pegasus-ügyre.

Lapunk is beszámolt a Transzparens Újságírásért Alapítvány elemzéséről, melyben a média szempontjából vizsgálták meg a Pegasus-ügyben történteket.

A portál a cikk elkészítésével egy időben kérdéseket is küldött az egyik legnagyobb ellenzéki médiumnak, a Telexnek. Az egyik felvetés arra vonatkozott, hogy milyen objektív mércének kell megfelelnie egy hírnek, hogy arra botrányként lehessen hivatkozni?

„Nincs objektív mérce arra, mennyi idő után nevezhető valami botránynak. Jelen esetben arról van szó, hogy szerte a világban újságírókat, közéleti embereket figyeltek meg titkos módon, kémprogramokkal – máig nem tudni, kicsodák és miért. Ha ezt újságírók botrányként definiálják, nem látok ebben kivetnivalót” – írta válaszként Dull Szabolcs, a Telex főszerkesztője, aki szerint azért tették Orbán Viktort a kiemelt képre a Pegasus-ügyet kirobbantó cikkükben, – holott a miniszterelnöknek nincs bizonyított köze az ügyhöz – mert „a végrehajtó hatalom feje a miniszterelnök, ezért a címlapon így jeleztük, hogy állami ügyről van szó”.

A Transzparens Újságírásért Alapítvány utolsó kérdése, hogy történt-e bármilyen egyeztetés a szerkesztőségek között a hír kommunikálásának módjával kapcsolatban.

„Minden normálisan működő újságnál a szerkesztőségi autonómia része, mivel, hogyan, milyen gyorsan foglalkoznak az újságírók. Ez a Telexnél is így történt, és minden bizonnyal más, ön által említett médiumnál is. Szerkesztőségek közötti egyeztetés nem történt” – szögezte le válaszában Dull Szabolcs.

Összesen 68 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

.. Dull Szabolcs, a Telex főszerkesztője, aki szerint azért tették Orbán Viktort a kiemelt képre a Pegasus-ügyet kirobbantó cikkükben, – holott a miniszterelnöknek nincs bizonyított köze az ügyhöz – mert „a végrehajtó hatalom feje a miniszterelnök, ezért a címlapon így jeleztük, hogy állami ügyről van szó”..,,

Vicces egy személy a Dull (Fuli) Szabolcs.

Majd az izraeli Moszad mindenre fényt derít és lesz itt olyan vékony fosás, hogy ahhoz a mostani járvány kismiska.

A Telex tájékoztathatna bennünket, hogy a lehallgatások során kiderült e, hogy Macron milyen bugyit hord. Fontos lenne, mert mi sem akarunk lemaradni a francia divatról.

Vajon a kreált botrány minek nevezhető? Árnyékszék puccsnak talán?
Másoknak vermet ásunk és aztán magunk esünk bele, te Dulifuli?
Pedig a Klára okos, ezt onnan tudjuk, hogy ő maga mondta saját magáról.
Ő csak tudja...

(Lám, ) nagyon kevés a Te kronológiai nyomozásod. :-))

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés